ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. BEZPEČNOST

    Spolehlivost neznamená jen to, že se řidič a cestující dostanou do cíle snadno a bez zbytečného zdržení. Důležitá je také bezpečnost jízdy. A právě bezpečnost je nejdůležitějším parametrem při práci s lehkými hliníkovými konstrukcemi, které společnost Jaguar používá.

    • Při výrobě kvalitních hliníkových dílů karoserie využíváme technologie inspirované letectvím. Výsledkem jsou podvozky o 400 kg lehčí a tužší než předchozí modely, což má pozitivní vliv na spotřebu, emise i dynamiku jízdy, ale také výrazně pevnější, lépe propracované a vybavené řadou doplňkových bezpečnostních prvků, které cestujícím zajišťují lepší ochranu.

      Vezměme si například model XE, který je vystavěn na hliníkové skořepině a jeho karoserie obsahuje více než 75 procent hliníku. Jedná se o nejlehčí a nejpevnější sedan, jaký kdy značka Jaguar vyrobila. Důležitý však je způsob, jak se hliník používá. Všechny moderní vozy Jaguar jsou vyráběny tak, aby splnily přísné právní požadavky a zvládly nejnáročnější nárazové zkoušky různých zemí světa.

      „MODERNÍ VOZY JAGUAR JSOU VYRÁBĚNY TAK, ABY SPLNILY PŘÍSNÉ PRÁVNÍ POŽADAVKY A ZVLÁDLY NEJNÁROČNĚJŠÍ NÁRAZOVÉ ZKOUŠKY RŮZNÝCH ZEMÍ SVĚTA.“

      Vytvořené návrhy se musí osvědčit ve skutečných podmínkách. V sérii 80 nárazových zkoušek zkoušíme přibližně 60 podvozků. V některých případech musí automobil během 40 milisekund nárazu zvládnout absorbovat až 100 MW kinetické energie. Jen tak dokážeme zajistit, že vše funguje přesně tak, jak má.

      Během onoho 40milisekundového okamžiku povolují lišty nárazníků, deformační zóny a podélné konstrukce a posouvají motor mimo bod srážky do deformačního prostoru. Uvnitř vozu vystřelí do 15 milisekund po nárazu airbagy a předpínače bezpečnostních pásů, které pomáhají omezit působení vnějších sil na cestující. Když se pak vozidlo zastaví, automaticky se vypne čerpadlo paliva, zapnou výstražná světla a odblokuje zámek dveří, aby se cestující mohli jednoduše dostat ven.

    • Vozidla Jaguar však nechrání jen cestující. Aktivní kapota pro ochranu chodců* dokáže pomocí pyrotechnických spouštěčů během 30 milisekund zvednout kapotu přibližně 6 cm nad vůz. Dochází tak k lepší absorpci nárazu těla chodce, který je tím zároveň chráněn před kontaktem s pevnými konstrukcemi, jako je motor nebo odpružení.

      XF – autonomní nouzové brzdění

      Každý nový Jaguar je navíc vybaven celou sadou asistenčních systémů pro řidiče (ADAS), které poskytují aktuální informace o okolní situaci a provozu a také automaticky aktivují ochranu v případě hrozící kolize.

      Není proto divu, že modely XE a XF získaly v testech Euro NCAP za rok 2015 pět hvězdiček a vysoké skóre v kategoriích Ochrana dospělých cestujících, Ochrana dětí, Ochrana chodců a Asistenční systémy, což je řadí mezi nejlépe hodnocené vozy ve své třídě.

      Kevin Stride, ředitel sekce montážní linky, vysvětluje: „U modelů XE a XF jsme byli nekompromisní. Na bezpečnost jsme kladli stejný důraz jako na dynamiku jízdy, výkon, zpracování a efektivitu, a naše vlastní interní standardy vysoce přesahují požadavky zákona nebo spotřebitelských testů. Každá hliníková slitina, ať ji používáme při konstrukci karoserie nebo při výrobě moderní kamery pro systém autonomního nouzového brzdění, je pečlivě optimalizována, aby plnila požadavky na bezpečnost na světové úrovni.“

      *V závislosti na zvoleném modelu.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.