ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. GLOBÁLNÍ VÝROBA

    Značka Jaguar investuje maximální úsilí do výroby efektivních a spolehlivých vozů.

    • Vše začíná v samém srdci Anglie, v našem technickém centru ve Whitley a v testovacích prostorách společnosti Jaguar Land Rover v Gaydonu.

      Kanceláře techniků, návrhářů a další budovy v Gaydonu zabírají plochu 380 akrů a pracuje v nich 2 500 odborníků. Mají zde k dispozici celou řadu moderních nástrojů včetně klimatických komor, které dokáží simulovat podmínky arktické zimy s –40º C i rozpálenou blízkovýchodní poušť o teplotě +55º C. Jsou zde také různá testovací zařízení motorů, převodovek, řazení nebo podvozků, kde prototypy nových dílů i kompletní sestavy absolvují během několika týdnů simulaci 10letého životního cyklu s 240 000 kilometrů jízdy, aniž by opustily území Británie.

      Jaguar F-PACE – testování v klimatické komoře, Gaydon

      Na speciálních Gaydonských testovacích tratích může vozidlo jezdit 24 hodin denně na čtyřproudém emisním okruhu, nebo je můžeme testovat v nejrůznějších silničních podmínkách na nízkorychlostním vytrvalostním okruhu, na štěrkovém okruhu rozvojového světa nebo na offroadové trati, kde zkoumáme hranice jeho výkonu a spolehlivosti.

      Vytvořili jsme také moderní testovací zařízení v různých koutech světa – speciální lokality, kde naše prototypy nasbírají tisíce kilometrů v nejnáročnějším prostředí, abychom zajistili naprostou spolehlivost vozů Jaguar za všech okolností.

    • Neexistují těžší testy zimního počasí než v podmínkách švédského Arjeplogu a amerických International Falls, kde jsou vozidla za nejtužší zimy ponechána přes noc při teplotách až –40º C, a přesto musí druhý den spolehlivě nastartovat.

      Jaguar F-PACE – testování za extrémního počasí

      V suché arizonské poušti v okolí amerického města Phoenix testujeme limity našich vozů při teplotách až 50º C a za horkého počasí sledujeme jejich výkon, chlazení brzd i větrání v kabině. Barevné panely jsou zde tři roky ponechány na slunci, aby se ověřila jejich odolnost proti vyblednutí. Využíváme také horské silnice Denveru, kde testujeme motory a kalibraci převodovek ve vysoké nadmořské výšce.

      „Nadmořská výška ovlivňuje spolupráci motoru a převodovky,“ říká Ged Pybus, senior manažer oddělení automatických převodových systémů. „Kolem Denveru jsou silnice ve výšce až 4 350 metrů, u Mexico City 2 250 metrů a v Číně, Indii a Jižní Americe až 4 700 metrů nad mořem. Kvůli řidšímu vzduchu se výkon motoru výrazně liší. Převodovka pak musí tuto odchylku rozpoznat a přizpůsobit se jí.“

      Rozšířili jsme také naše testovací investice na Blízkém východě o dubajské zařízení v Al Barsha, kde jsou ideální podmínky pro testování modelů SUV na nejnáročnějších písečných dunách této planety.

      Nejsou to jen extrémní teploty, co musí naše vozidla vydržet. Na 12,5kilometrovém vysokorychlostním ohrazeném oválu italského okruhu Nardò naše prototypy absolvují 35 000kilometrovou týdenní vytrvalostní jízdu při téměř maximálních rychlosti, kdy je na místních provozních tratích optimalizováno odpružení.

    • Skutečný test výkonu každého modelu Jaguar v reálném světě pak přichází na vyhlášené severní smyčce okruhu Nürburgring ve středním Německu. Automobily jsou z naší moderní továrny odesílány na takzvaný Test odolnosti nadšených řidičů – náročnou 8000kilometrovou jízdu 390 okruhů se 73 obtížnými zatáčkami a s převýšením 300 metrů v německých lesích Eifelu.

      „POKUD AUTO PŘEŽIJE NÜRBURGRING, ROZHODNĚ OBSTOJÍ I VE SKUTEČNÉM SVĚTĚ.“

      PHIL TALBOYS Manažer testovacích operací pro Evropu

      Říká se, že jeden 20,8 kilometrů dlouhý okruh ve vysoké rychlosti vydá za 140 kilometrů testování na klasických silnicích. Během testu tak vozidlo v několika týdnech ujede vzdálenost odpovídající 80 000 kilometrů.

      „Nürburgring nabízí celou škálu různých příležitostí a jednotlivá kola lze vzájemně porovnávat,“ říká Phil Talboys, manažer testovacích operací pro Evropu. „Náš extrémní test odolnosti probíhá při téměř maximálním výkonu vozidla a dalece přesahuje vše, k čemu automobil většina řidičů využívá, tímto způsobem ale dokážeme spolehlivě zajistit odolnost finálního produktu.“

      „I pro průměrného řidiče je tento test výhodný – z pohledu odolnosti a spolehlivosti vozidla i z pohledu ovládání. Pokud auto přežije Nürburgring, rozhodně obstojí i ve skutečném světě.“

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.