Dlouhá a proslulá závodní historie značky Jaguar inspirovala vývoj našich silničních vozů. Naše účast v seriálu Formule E bude v tomto odkazu pokračovat a bude udávat směr našim budoucím elektromobilům.
NAŠE ZÁVODNÍ VOZY
NAŠE ZÁVODNÍ MILNÍKY
XK120
1948–1954: SILVERSTONE & LE MANS
Zcela nový sportovní vůz XK120 a současně zkušební platforma pro revoluční motor XK značky Jaguar se zařazuje mezi nejrychlejší sériové vyráběné automobily na světě. V roce 1949 vítězí XK120 na okruhu Silverstone a o rok později se tři vozy XK120 poprvé představují v závodě Le Mans. Je to začátek nové éry automobilových závodů.
C‑TYPE
1951–1953: LE MANS
V roce 1951 přichází do společnosti Jaguar letecký inženýr Malcolm Sayer, který s sebou přináší znalosti a zkušenosti z letectví. Nejprve se podílí na konstrukci modelu C‑Type, který vítězí v Le Mans a v němž řidič Stirling Moss ve druhém voze překonává rekord kola. V roce 1953 vítězí v Le Mans vůz C‑Type znovu a zaujímá tři z prvních čtyř míst.
D‑TYPE
1954–1957: LE MANS
V roce 1954 připravuje špatné počasí vůz D-Type o vítězství v Le Mans, ačkoli vůz zaznamenává úchvatnou maximální rychlost 270 km/h. Elegantní vůz se nicméně vrací a vítězí v letech 1955, 1956 i v roce 1957, kdy obsazuje pět z prvních šesti míst. Do současnosti zůstává model D-Type jedním z nejúspěšnějších závodních vozů, které kdy byly zkonstruovány.
XJR-9
1983–1991: DAYTONA 24 HOURS & LE MANS
Vozy XJR s uzavřeným kokpitem prokazují během náročných vytrvalostních závodů, že jsou obávaným soupeřem – zejména model XJR-9 v roce 1988. Dvanáctiválcový supervůz si dojíždí pro vítězství v závodech Daytona 24 Hours a Le Mans. Řidič Martin Brundle získává pohár jezdců a značka Jaguar pohár konstruktérů.
OD R1 PO R5
2000–2004: FORMULE 1
Značka Jaguar vstupuje do závodů Formule 1 a její jezdec Eddie Irvine (dříve Ferrari) stane během svého působení několikrát na stupních vítězů. Tým rovněž působí jako tréninková podpora pro uznávaného australského jezdce Marka Webbera. Tým Jaguar Racing vlastněný a technologicky podporovaný značkou Ford vyvíjí tři vozy poháněné motorem Cosworth V10.
I-TYPE 2
2017 – FORMULE E
S uvedením modelu I-TYPE 2 zaznamenal tým Jaguar Racing dosud nejúspěšnější sezónu ve Formuli E s řadou umístění mezi deseti nejlepšími. I-TYPE 2 byl zkonstruován speciálně pro náročné městské okruhy, poskytoval výkon až 200 kW a dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy.
I-TYPE 4
2019-2020 – FORMULA E
Jaguar I-TYPE 4 disponoval nejlehčí a nejúčinnější pohonnou jednotkou, jakou kdy tým Jaguar Racing stvořil. Vůz dosahoval nejvyšší rychlosti 280 km/h. Vůz jednoznačně ovládl závod v Ciudad de México a v Santiagu získal pole position a umístění na stupních vítězů. Nabitý závěr sezóny zakončil šesti závody během devíti dnů na okruhu vzniklém na bývalém berlínském letišti Tempelhof. V soutěži týmů skončil Panasonic Jaguar Racing na celkovém sedmém místě.
ZJISTĚTE DALŠÍ PODROBNOSTI