ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

NAŠE JEDINEČNÁ TECHNOLOGIE POHONU VŠECH KOL

VYSPĚLÝ POHON VŠECH KOL ZNAČKY JAGUAR

Když inženýři značky Jaguar dostali za úkol vyvinout pohon všech kol, důkladně prozkoumali všechny systémy na trhu. Žádný z nich však nedokázal nabídnout jedinečné zážitky z jízdy, které očekáváte od vozu Jaguar. Řešení přinesl vývoj pohonu všech kol Jaguar AWD se systémem inteligentního řízení dynamiky hnacího řetězce IDD (Intelligent Driveline Dynamics).

JEDINEČNÝ SYSTÉM IDD (INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS)

Automatický systém pohonu všech kol Jaguar AWD s jedinečnými schopnostmi je nabízen pro kultovní model F-TYPE, oceňované sedany XF a XE a také sportovní SUV Jaguar F-PACE. Specifická konstrukce systému zintenzivňuje zážitky z řízení sportovního vozu v jakémkoli počasí a na jakémkoli povrchu. Kombinací dvou hlavních funkcí se systém pohonu všech kol AWD s IDD odlišuje od všech ostatních systémů.

INSTINKTIVNÍ POHON VŠECH KOL

Pro legendární ovladatelnost vozů Jaguar je nejdůležitější charakteristika dynamického pohonu zadních kol. Pohon všech kol Jaguar AWD se systémem inteligentního řízení dynamiky hnacího řetězce IDD (Intelligent Driveline Dynamics) zachovává tuto charakteristiku s velkým důrazem na pohon zadních kol. Za normálních provozních podmínek je 90 % hnací síly přenášeno na zadní kola, přestože to při maximální akceleraci na suchém povrchu může být až 100 %. Jakmile systém zjistí, že je pro zachování trakce zapotřebí přenášet větší točivý moment na přední kola, vypočte přesně potřebnou hnací sílu při současné snaze o zachování sportovního charakteru jízdy. Jakmile se vrátí podmínky k normálnímu stavu, je točivý moment přenášen opět na zadní kola.

/

PŘEDVÍDAVÝ, NIKOLI POUZE REAGUJÍCÍ

Na rozdíl od jiných systémů pohonu všech kol dokáže IDD předvídat ztrátu trakce místo prosté reakce na ni. Systém v tomto případě preventivně přenese větší točivý moment na kola s lepší adhezí, aby byla bez přerušení zaručena radost z jízdy. IDD je jediným systémem pohonu všech kol s touto schopností. Výsledkem je větší stabilita, jistota a vyvážené jízdní vlastnosti ve všech podmínkách.

BĚHEM OKAMŽIKU

Systém pohonu všech kol Jaguar AWD s IDD je vždy pohotovosti a sleduje veškeré síly působící na vůz. Průběžně sleduje rychlost otáčení a trakci každého kola, svislé pohyby kol, řízení, brzdění a míru otáčení vozu kolem svislé osy. Systém sbírá data 100krát za sekundu. Systém IDD používá ke zpracování všech výše uvedených informací vyspělé algoritmy, aby zjistil, zda se blíží ztráta trakce a jakého kola nebo kol se to bude týkat. Díky tomu je hnací síla přenášena na kola s lepší trakcí ještě dřív, než dojde ke ztrátě adheze, aby byly zaručeny dokonale vyvážené jízdní vlastnosti.

/

ELEKTROHYDRAULICKÉ SYSTÉMY

Systém používá pro rozdělování točivého momentu mezi nápravy vícelamelovou spojku v olejové lázni, ovládanou odstředivým elektrohydraulickým akčním členem. Díky tomuto technickému řešení lze precizně měnit rozdělení točivého momentu podle potřeby během pouhých 100 milisekund. Dokonce i kompletní změna ze 100 % hnací síly směřující dozadu na 100 % dopředu trvá pouhých 165 milisekund a proběhne zcela plynule. Vše, co řidič vnímá, je výjimečná ovladatelnost v podmínkách, které by byly pro jakýkoli jiný vůz velmi náročné. Další výhodou hydraulického systému je menší mechanické opotřebení, takže má nižší nároky na údržbu než ostatní systémy.

/

ZCELA INTEGROVANÉ SYSTÉMY

Systémy AWD a IDD ve vozech Jaguar nepracují odděleně. Jsou zcela propojeny se všemi ostatními systémy pro podporu stability a trakce, včetně ABS, elektronicky řízeného stabilizačního systému a systému Torque Vectoring by Braking. Asistenční systémy zasahují pouze v případě potřeby, aby se vůz choval zcela v souladu se záměry řidiče.

/
/

ADAPTIVE SURFACE RESPONSE

Jaguar vyvinul technologii, která doplňuje systém IDD. Adaptive Surface Response rozlišuje mezi různými povrchy se sníženou adhezí, jako je bláto, led, šotolina a sníh, a zajišťuje ideální rozdělení točivého momentu pro tyto podmínky.

Sedany Jaguar XF a XE s pohonem všech kol (AWD) automaticky přepínají mezi dvěma režimy pro různé povrchy, zatímco SUV F‑PACE disponuje navíc třetím režimem, který optimalizuje trakci v hlubokém sněhu nebo na šotolině. Adaptive Surface Response vám zajistí maximální mobilitu bez ohledu na druh povrchu.

/

NEJLEPŠÍ POHON VŠECH KOL VE SVÉ TŘÍDĚ

Pohon všech kol Jaguar AWD se systémem inteligentního řízení dynamiky hnacího řetězce IDD (Intelligent Driveline Dynamics) je nejlepším pohonem všech kol pro sportovní vozy, protože neustále mění své nastavení, aby zajistil optimální rovnováhu mezi adhezí a sportovními výkony. Lehká konstrukce s malými nároky na údržbu zaručuje za normálních podmínek hospodárnost pohonu zadních kol a v případě potřeby navíc i stabilitu pohonu všech kol. Schopnost tohoto systému předvídat a předcházet ztrátě trakce mu umožňuje upřednostňovat sportovní výkony. To je něco, co je pro vozy Jaguar odjakživa typické.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.