NABÍDKA MOTORŮ
Nabízíme řadu zážehových a vznětových motorů, ale možná si nejste jisti tím, který je pro vhodný. Z naší nabídky motorů si můžete vybrat takový, který bude vyhovovat vašemu životnímu stylu a typu jízd, které nejčastěji podnikáte.
KDE NEJČASTĚJI JEZDÍTE?
-
VE MĚSTĚ
Pokud vůz používáte ke krátkým cestám po městě, například do školy nebo na nákupy, vhodnou volbou je zážehový motor. Po dálnici jezdíte zřídka a najezdíte málo kilometrů především v zastavěných oblastech.
-
MEZI MĚSTY
Vznětový motor je vhodný zejména pro řidiče cestující na dlouhé vzdálenosti, kteří jezdí po dálnici a málokdy po městě.
-
VE MĚSTĚ A MIMO MĚSTO
Vznětový motor je vhodnou volbou pro ty, kdo žijí mimo město, ale často dojíždějí po dálnici. Vznětové motory Jaguar splňující normu EU6 jsou zproštěny navrhovaných poplatků v zónách s nízkými emisemi.
-
JÍZDA PRO ZÁBAVU
Pokud milujete adrenalin, jezdíte převážně pro zábavu po silnicích mimo město a v městském prostředí pouze výjimečně, je pro vás vhodný jak vznětový, tak zážehový motor.
DŮLEŽITÉ INFORMACE
-
MOTORY EURO 6
Naše vznětové motory EU6 patří mezi nejekologičtější na světě. Úrovně jejich emisí jsou srovnatelné se zážehovými motory, ale emise CO2 jsou nižší o 20–25 procent.
-
OXIDY DUSÍKU
Všechny naše vozy vyrobené od září 2015 používají vyspělou technologii následné úpravy výfukových plynů selektivní katalytickou redukcí (SCR) (tj. AdBlue), která pomáhá snížit emise NOx.
GLOSÁŘ
GLOSÁŘ - GLOSÁŘ
-
NOX
Oxid dusíku je plyn ovlivňující kvalitu vzduchu.
-
CO2
Oxid uhličitý je plyn ovlivňující globální oteplování.
-
PČ
Pevné částice: pevné a kapalné částice rozptýlené ve výfukových plynech, které ovlivňují kvalitu vzduchu.
-
EU5
Standard Euro 5 zavedený v září 2009 – představení filtru pevných částic.
-
EU6
Standard Euro 6 zavedený v září 2014 – představení selektivní katalytické redukce (SCR).
-
DEF
Kapalné aditivum pro úpravu výfukových plynů u vznětových motorů (známé pod názvem AdBlueTM) – roztok vstřikovaný do výfuku za účelem snížení emisí NOx.
-
DPF
Filtr pevných částic odstraní 99,9 % všech částic dříve, než opustí výfuk.
-
SCR
Selektivní katalytická redukce je aktivní systém pro následnou úpravu výfukových plynů, který snižuje množství emisí NOx.
-
NEDC
New European Driving Cycle – laboratorní zkušební metoda používaná pro měření emisí vozidel a určování daňové politiky.
-
RDE
Real World Driving Emissions (emise v reálném provozu) – inovovaná emisní legislativa EU6 navržená pro simulaci řízení v reálném provozu.
-
WLTP
Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – nový systém zavedený počátkem roku 2017. Měří spotřebu paliva a energie, dojezd a emise a nahrazuje dřívější systém NEDC pro měření emisí a spotřeby paliva osobních automobilů v Evropě. Měl by poskytnout údaje bližší skutečným jízdním podmínkám. Testuje vozidla s výbavou na přání daleko náročnějším zkušebním postupem a jízdním profilem. Rozdíly ve výsledcích mezi těmito dvěma režimy testování jsou zapříčiněny změnou postupu testování, nikoliv snížením výkonu.
-
ULEZ
Ultra Low Emissions Zone (zóna s velmi nízkými emisemi) – oblast v Londýně, kde musí vozidla, která nesplňují normu EU6, platit poplatky.
-
REZERVUJTE SI SERVIS
Rezervujte si servis od značky Jaguar online.
-
PŘÍRUČKY A NÁVODY
Prohlédněte si a stáhněte manuály, příručky a videonávody Jaguar.
-
VYHLEDAT PRODEJCE
Vyhledejte prodejce vozů Jaguar ve svém okolí.
-
PŘÍSLUŠENSTVÍ
Upravte si Jaguar podle svých představ prostřednictvím široké nabídky našeho příslušenství.