Kvalita a spolehlivost je pevně vepsána do všeho, co děláme – od první skici návrhářů a přesných výpočtů techniků, přes tisíce kilometrů virtuálního, laboratorního a skutečného testování, až po výrobu, montáž a dodání našich vozidel.

Proto každý rok investujeme třináct milionů liber do softwaru a hardwaru systémů CAE (Computer Aided Engineering). Jsme tak schopni rychleji a přesněji navrhovat jednotlivé díly a testovat a optimalizovat návrhy během milionů virtuálních kilometrů ještě před tím, než vytvoříme skutečný prototyp. Tento proces nám ušetří při vývoji každého nového modelu více než 1,2 milionu kilometrů jízdy a zabrání emisím 290 tun CO2.

Proto musí každý nový model převodovky absolvovat 12týdenný nepřetržitý statický test v našich špičkově vybavených laboratořích, který simuluje 10letý životní cyklus ujetí 240 000 kilometrů za zlomek této doby. Proto naše vozy bereme do mrazivých lesů severního Švédska s teplotou –40º C , do rozpálených +50º C pouště v Arizoně a Dubaji a na rychlostní testovací trať v italském Nardò, a pak od nich vyžadujeme ujetí 8 000 kilometrů na náročné severní smyčce německého okruhu Nürburgring. Chceme tak ověřit, zda naše technologie stejně dobře fungují i v reálném světě, a udělit jim závěrečnou pečeť schválení.

Když pak vůz značky Jaguar nakonec vyrobíme, kliková hřídel jeho motoru Ingenium má toleranci pouhých 0,003 mm, což je šest procent tloušťky lidského vlasu. Díky tomu dokážeme dosáhnout neuvěřitelné spotřeby až 4,8 l na 100 km a emisí CO2 s hodnotou 126 g/km. Proto naše moderní lasery a kamery provádějí 168bodovou kontrolu kvality každého podvozku a před závěrečným testem monzunovým deštěm (při kterém je vylito 6 000 litrů vody) ověřují, zda mezery mezi jednotlivými panely dosahují přesnosti +/– 0,5 mm.

„Základem vozů společnosti Jaguar Land Rover je prvotřídní konstrukce,“ říká výkonný ředitel oddělení produktového inženýrství Nick Rogers. Právě ta je nezbytná, abychom našim zákazníkům dokázali nabídnout žádané vozy a poskytli jim celoživotní zážitek, který si zamilují. Společnost Jaguar Land Rover je největším investorem do výzkumu a vývoje ve Velké Británii (s útratou ve výši 3,1 miliardy liber ve fiskálním roce 2014/2015). Naše společnost v nedávné době významně navýšila výrobní kapacity, což nám umožní rychleji a efektivněji dodávat na trh více našich skvělých vozů, které se vyznačují větší odolností a spolehlivostí.“

Společnost Jaguar Land Rover využívá odborné znalosti z moderních průmyslových odvětví, jako je například letectví nebo Formule 1™. Při vývoji vozidel tak postupuje zcela novým způsobem a dosahuje takové úrovně výkonu a možností, která by při použití běžných procesů nebyla možná.

 

Jaguar F-PACE - testování za chladného počasí, Arjeplog, Švédsko

DALŠÍ ČLÁNKY

Jaguar F-PACE On Road Test

GLOBÁLNÍ VÝROBA

Zveřejněno: 18-08-2016

Značka Jaguar investuje maximální úsilí do výroby efektivních a spolehlivých vozů.

Jaguar Car Virtual Innovation Center Image

VIRTUÁLNÍ NAVRHOVÁNÍ

Zveřejněno: 18-08-2016

Intenzivně investujeme do moderních nástrojů pro virtuální navrhování, které nám umožňují rychleji, efektivněji a lépe vytvářet nové produkty i technologie. Výsledkem jsou spolehlivější a odolnější vozidla Jaguar..

Jaguar F-Pace during the launch

TESTOVACÍ PROCES

Zveřejněno: 18-08-2016

V každé fázi návrhu, vývoje a výroby prochází každá součástka vozu Jaguar tisícem testů a kontrol bezpečnosti, odolnosti a kvality. Cílem toho všeho jsou nejspolehlivější, nejdůvěryhodnější a nejbezpečnější automobily, jaké se vám mohou dostat do rukou.