ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

NEWS.

TISKOVÉ ZPRÁVY

JAGUAR LAND ROVER TESTUJE TECHNOLOGII, KTERÁ CHODCŮM UKAZUJE SMĚR JÍZDY

  • Inteligentní systém promítá obraz na silnici před sebou a informuje tak chodce o směru jízdy.
  • Projekce ukazuje, kdy se vozidlo chystá zastavit, rozjet nebo odbočit.
  • Tato technologie napomáhá tomu, aby chodci získali důvěru k autonomním vozům prostřednictvím komunikace jejich záměrů.
  • Krátké video z testování můžete zhlédnout zde.

Prague/Salzburg/Coventry, 24. ledna 2019 – Společnost Jaguar Land Rover vyvinula systém, který před autonomní vozidlo promítá směr jízdy a sděluje tak ostatním účastníkům provozu, co se chystá udělat.

Inteligentní technologie zobrazuje na silnici sérii projekcí, aby ukázala další záměry vozidla. Jde například o zastavení a odbočení doleva nebo doprava. Tato technologie je součástí výzkumu, který se zaměřuje na to, jak by si lidé mohli vytvořit důvěru v autonomní technologie. V budoucnu mohou být projekce použity ke sdílení překážek a aktualizace cesty s chodci.

Tyto projekce, testované na autonomních kapslích vyvinutých společností Aurrigo, obsahují sérii čar nebo pruhů, jejichž vzdálenost se mění. Mezery se zmenšují, když se kapsle chystá brzdit, až se zcela zhustí k sobě při zastavení. Když se kapsle rozjede a akceleruje, rozestupy mezi pruhy se zvětšují. Jak se blíží odbočení, pruhy se nafouknou doleva nebo doprava a signalizují směr jízdy.

Tým techniků, kteří pracují v divizi Future Mobility společnosti Jaguar Land Rover, sestavil společně s kognitivními psychology tyto testy poté, co studie ukázala, že 41 % řidičů a chodců se obává sdílení silnic s autonomními vozidly.

Inovativní systém technici testovali na uměle vytvořené pouliční scéně v zařízení v Coventry, kde inženýři zaznamenávali úroveň důvěryhodnosti hlášenou chodci jak s projekcemi, tak bez nich.

Testy jsou zaměřeny na pochopení toho, kolik informací má autonomní vozidlo sdílet s chodci, aby získalo jejich důvěru. Stejně jako u každé nové technologie se jí lidé musí naučit důvěřovat, a pokud jde o autonomní vozidla, chodci musí mít jistotu, že mohou bezpečně přejít silnici. Tento průkopnický výzkum tvoří základ neustálého vývoje toho, jak bude v budoucnu interakce mezi lidmi a autonomními vozidly vypadat,“ dodal Pete Benett, Future Mobility Research Manager Jaguar Land Rover.

Bezpečnost zůstává stále prioritou. Společnost Jaguar Land Rover investuje do technologie autonomních vozidel a podporuje oblast autonomní, propojené, elektrické a sdílené mobility. Automobilka se dlouhodobě snaží o zvýšení bezpečnosti automobilů, ušetření více času lidem a zlepšení mobility pro všechny.

Tento závazek se již promítá v současných modelech společnosti Jaguar Land Rover vybavených systémy Advanced Driver Assistance, včetně Adaptive Cruise Control, Blind Spot Assist a Intelligent Speed Limiter, které jsou k dispozici v celé řadě vozů, včetně Jaguaru F-PACE a Range Roveru Velar.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání a příslušenství montované prodejcem, které nemusí být dostupné na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,8 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 126 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.