AKTUALIZUJTE SI PROHLÍŽEČ

Tento prohlížeč je bohužel zastaralý a není podporován. Proveďte upgrade prohlížeče a užívejte si pokročilé funkce na této stránce.

CLOSE LABEL
NEWS.

TISKOVÉ ZPRÁVY

JAGUAR F-PACE SVR: SUV S VÝKONEM SPORTOVNÍCH AUTOMOBILŮ

  • Kompresorem přeplňovaný zážehový pětilitrový osmiválec nabízí výkon 550 koní a točivý moment 680 Nm.
  • Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost se pohybuje kolem 283 km/h.
  • Díky aerodynamickému paketu, který zahrnuje speciální nárazníky, prahové nástavce a zadní spoiler došlo ke zlepšení chlazení, snížení vztlaku i odporu vzduchu a zvýšení stability ve vysokých rychlostech.
  • Upravený podvozek verze SVR zahrnuje vylepšené tlumiče a pružiny tužší o 30 % vpředu, respektive o 10 % vzadu.
  • Lehká kovaná kola o velikosti 21 palců mají kvůli zlepšení trakce a ovladatelnosti rozdílnou šířku vpředu a vzadu. Na přání budou dodávány 22 palcové disky.
  • Zadní elektronicky řízený aktivní diferenciál dále zlepšuje trakci a dynamiku.
  • Posílené brzdy využívají dvoudílné kotouče s průměrem 395 mm vpředu a 396 mm vzadu.
  • Výfuk vybavený aktivní klapkou poskytuje zvuk typický pro modely Jaguar SVR. Oproti běžným variantám je lehčí o 6,6 kg a zároveň snižuje zpětný tlak.
  • Sportovní sedadla vpředu a vzadu dostala kosočtvercové prošívání a logo SVR.
  • Sportovní volič automatické převodovky nahradil otočný volič, volant SVR je osazen hliníkovými pádly pro manuální řazení.
  • Automatická převodovka, posilovač řízení, adaptivní tlumiče, vektorování točivého momentu, stabilizace nebo pohon všech kol, vše bylo naladěno speciálně na míru verze SVR.
  • Model Jaguar F-PACE SVR bude možné objednat již od května u všech autorizovaných dealerů. Předběžná cena startuje od 2 606 300 Kč*.

New York, 28. března 2018 – Jaguar F-PACE, držitel titulu World Car of the Year 2017 a World Car Design of the Year 2017, dostává dosud nejrychlejší a nejvýkonnější variantu. Provedení SVR také nabízí upravený podvozek a vylepšenou aerodynamiku pro maximální jízdní zážitek za každého počasí.

Model F-PACE SVR osazený kompresorem přeplňovaným zážehovým pětilitrovým motorem byl vyvinut divizí Special Vehicle Operations (SVO). Maximální výkon 550 koní představuje nárůst o 44 % ve srovnání s dosud nejsilnější variantou F-PACE S. Maximální točivý moment je 680 Nm. Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 283 km/h.

„Vůz F-PACE SVR nabízí agilní jízdní vlastnosti, které odpovídají jeho výkonu. Vše od řízení až po upravený podvozek bylo naladěno speciálně pro naše sportovní SUV. Výsledkem je automobil, který dokonale naplňuje jména F-PACE a SVR,” řekl Mike Cross, Chief Engineer Vehicle Integrity Jaguar Land Rover.

Úpravy aerodynamiky, které zahrnují větší otvory pro přívod vzduchu vpředu a výdechy vzduchu na předních blatnících snižují tlak v podbězích, snižují vztlak, zlepšují chlazení a optimalizují stabilitu ve vysokých rychlostech. Mezi další změny patří rozšířené blatníky nebo prahové nástavce. Kapota exkluzivně připravená pro SVR dostala navíc otvory pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru.

Upravený zadní spoiler je doplněn novým nárazníkem, do kterého jsou zasazeny dvě dvojité koncovky výfuku vybaveného aktivní klapkou. Zadní nárazník má po stranách umístěné další malé aerodynamické prvky vyhlazující proudění vzduchu ze zadní části automobilu. Vylepšený podvozek používá na obou nápravách progresivní pružiny, které jsou tužší o 30 % vpředu a o 10 % vzadu. Nový stabilizátor snižuje náklony karoserie o pět procent.

Nová lehká kovaná kola o velikosti 21 palců, na přání budou dodávány disky o palec větší, jsou vzadu oproti přední nápravě širší o 25 mm. To dále zlepšuje jízdní vlastnosti vozu. 22 palcové disky jsou vpředu o 2,4 kg a vzadu o 1,7 kg lehčí a jejich design vylepšuje chlazení zvětšených brzd. Brzdové kotouče mají v průměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu. Dvoudílná konstrukce snižuje jejich hmotnost, což opět přispívá k lepším jízdním vlastnostem.

Jaguar F-PACE SVR také využívá výfuk s aktivní klapkou. Ten poskytuje silný zvukový projev a současně zvyšuje výkon, protože výfukový systém snižuje zpětný tlak. Výfuk použitý u verze SVR je ve srovnání s klasickými provedeními tohoto modelu lehčí o 6,6 kg.

Vůz F-PACE SVR je první varianta této řady vybavená elektronicky řízeným aktivním diferenciálem na zadní nápravě (EAD). SVR zároveň nabízí velké množství dalších technologií speciálně naladěných pro sportovní zaměření automobilu. Například inteligentní systém pohonu všech kol (IDD) byl optimalizován pro maximální využití zadního elektronicky řízeného diferenciálu. Pro SVR byl upraven také posilovač řízení (EPAS), stejně jako adaptivní tlumiče (Adaptive Dynamics) nebo dynamický režim jízdy. Ten přináší rychlejší řazení automatické převodovky i ostřejší odezvu plynového pedálu a řízení.

Interiér modelu F-PACE SVR nabízí sportovní sedadla, která poskytují lepší boční vedení. Sedadla jsou zároveň prošívaná a mají vyražené logo SVR. Také zadní sedadla mají podobně jako ta přední výrazné tvarování. Sportovní charakter vozu je pak dále podtržen sportovním voličem převodovky, který nahradil otočný volič. A konečně sportovní volant SVR nabízí hliníková pádla pro manuální řazení.

Navzdory sportovnímu charakteru zůstává SVR stále praktickým a všestranným členem rodiny PACE, což dokazuje kromě jiného základní objem zavazadlového prostoru 650 litrů, který zůstal zachován. SUV značky Jaguar poskytuje cestujícím maximální konektivitu, a to například díky 4G WiFi hotspotu schopnému připojit až osm zařízení. Součástí výbavy je také moderní multimediální systém Touch Pro s desetipalcovou dotykovou obrazovkou a digitálním přístrojovým štítem o velikosti 12,3 palce.

K dispozici jsou čtyři barevné varianty interiéru, které pomáhají zdůraznit sportovní charakter vozu. Jde o kombinace Red a Jet, Light Oyster a Jet, Siena Tan a Jet nebo Jet s prošíváním v barvě Light Oyster.

Také F-PACE SVR těží z terénních zkušeností automobilky Jaguar Land Rover, a proto zákazníkům nabízí řadu moderních technologií, které zajišťují výborné výkony na každém povrchu. Díky inteligentnímu pohonu všech kol a systémům All Surface Progress Control nebo Adaptive Surface Response se dokáže i tento model s přehledem vypořádat se všemi podmínkami za každého počasí.

Na našich webových stránkách používáme videa z YouTube. Abyste mohli tato videa přehrávat, musíte souhlasit s tím, že YouTube na Vašem zařízení nastaví soubory cookies. Tyto soubory cookies nejsou společností Jaguar považovány za nezbytné a funkční.
  • Funkční