Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation

TECHNOLOGIE MOTORŮ

Zdrojem hnací síly modelu XE jsou velmi vyspělé zážehové a vznětové motory.

VÝKON A HOSPODÁRNOST

Ať se rozhodnete pro naše nejmodernější, technologicky vyspělé vznětové motory Ingenium, nebo dáte raději přednost zážehovému motoru, všechny jednotky nabízejí výkon, kultivovanost a hospodárnost, které uspokojí jakýkoli jízdní styl.

INTELIGENTNÍ VÝKON

Motory modelu XE jsou vybaveny inteligentním systémem Stop/Start a chytrým nabíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie, které využívá kinetickou energii při brzdění. Tím je zaručena nejvyšší míra hospodárnosti, zejména v městském provozu.

ŘADA MOTORŮ INGENIUM

Nové motory Ingenium nabízejí suverénní výkony, kultivovanost a hospodárnost. Motory Ingenium
zajišťují pozoruhodné hodnoty spotřeby paliva
a emisí CO2 díky vyspělým technologiím
a celohliníkové konstrukci.

ZÁŽEHOVÉ MOTORY INGENIUM

U modelu XE si můžete vybrat některý ze zážehových motorů, včetně tří z řady Ingenium. Tyto zážehové čtyřválce Ingenium 2,0 l Turbo s výkonem 200 k, 250 k nebo 300 k poskytují špičkový využitelný výkon a točivý moment. Lehká konstrukce a použití válečkových ložisek s nízkým třením jsou zárukou plynulého a vysoce efektivního výkonu.

VZNĚTOVÉ MOTORY INGENIUM

U vznětových motorů modelu XE byla také použita technologie Ingenium. Tyto celohliníkové motory s nízkým třením mají tuhý blok válců a dva vyvažovací hřídele, které zajišťují velmi nízkou úroveň vibrací pro hladký každodenní výkon. Všechny jsou vybaveny inteligentním systémem Stop/Start a chytrým nabíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie vznikající při brzdění. Tím je zaručena nejvyšší míra hospodárnosti, zejména v městském provozu.

VÝKONNÉ MOTORY

Zážehový motor 3,0 l V6 Kompresor s výkonem 380 k byl přizpůsoben specifickým požadavkům modelu XE. Rootsovo mechanické dmychadlo se dvěma rotory je uloženo v prostoru ve tvaru V, mezi oběma řadami válců, pro zachování kompaktních rozměrů motoru. Poskytuje lineární dodávku výkonu a maximalizuje reakční schopnosti točivého momentu motoru.

NABÍDKA MOTORŮ

VYBERTE SI Z NÁSLEDUJÍCÍCH MOTORIZACÍ :

VZNĚTOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBODIESEL S VÝKONEM 163 k

Čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 163 k je kultivovaná a vysoce účinná pohonná jednotka. Přímé vstřikovače s nízkým třením regulují množství paliva vstupujícího do spalovací komory, aby byla zajištěna maximální hospodárnost. Inteligentní elektronicky řízené adaptivní chlazení motoru se zapíná, pouze pokud to je potřeba, čímž se minimalizuje spotřeba paliva a emise CO2. To však vůbec neomezuje požitek z jízdy. Silný točivý moment motoru zajišťuje skvělý výkon z nízkého rozsahu otáček pro ostré zrychlení.

Zrychlení z 0-100 km/h: 8,4 s (man.); 8,2 s (aut.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 3,8 l/100 km (man.); 4,1 l/100 km (aut.)

Emise CO2 (kombinované): 99 g/km (man.); 106 g/km (aut.)

VZNĚTOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBODIESEL S VÝKONEM 180 k

Čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 180 k nabízí působivý výkon s nízkou spotřebu paliva. Motor této velikosti nabízí překvapivě vysoké úrovně točivého momentu, ale nikoli na úkor hospodárnosti – rovnováhy je dosaženo díky turbodmychadlu s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Změnou průtoku výfukových plynů se maximalizuje točivý moment při nízkých otáčkách pro široký rozsah výkonu a pohotové reakce, které jsou rovnoměrné, progresivní a bez prodlevy.

Zrychlení z 0-100 km/h: 7,8 s (man.); 7,8 s (aut.); 7,9 s (aut. AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 4,2 l/100 km (man.); 4,2 l/100 km (aut.); 4,7 l/100 km (aut. AWD);

Emise CO2 (kombinované): 109 g/km (man.); 109-111 g/km (aut.); 123 g/km (aut. AWD)

ZÁŽEHOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBO S VÝKONEM 200 k

Čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 200 k nabízí sílu větších motorů, ale s výrazně nižší spotřebou paliva. Přímé vstřikování paliva z centrálně umístěných elektromagnetických vstřikovačů zajišťuje přesnou dodávku paliva pro vysoce efektivní a čisté spalování. Inteligentní průběžné řízení proměnného časování ventilů ovládá předčasné nebo pozdní otevření sacích ventilů. To znamená, že motor může přizpůsobit výkon všem jízdním situacím. Nezávisle proměnné časování sacích a výfukových ventilů optimalizuje výkonovou charakteristiku v celém rozsahu otáček.

Zrychlení z 0-100 km/h: 7,1 s (aut.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 6,3 l/100km (aut.)

Emise CO2 (kombinované): 144 g/km (aut.)

VZNĚTOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l BI-TURBODIESEL S VÝKONEM 240 k

Čtyřválcový vznětový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 240 k přeplňovaný dvěma turbodmychadly poskytuje vysoký výkon a točivý moment. Motor vybavený sekvenčním přeplňováním dvěma turbodmychadly využívá vysokotlakou a nízkotlakou spirálu pro nepřerušované zrychlení a maximalizaci výkonu. Vyššího specifického výkonu je dosaženo pomocí technologie Ingenium. Zlepšení zahrnuje vstřikovací soustavu Common Rail s vyšším tlakem (zvýšeným z 1 800 na 2 200 bar) a vylepšeným průtokem paliva vstřikovači.

Zrychlení z 0-100 km/h: 6,1 s (aut.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 5,2 l/100km (aut.)

Emise CO2 (kombinované): 137 g/km (aut.)

ZÁŽEHOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBO S VÝKONEM 250 k

Čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 250 k poskytuje špičkový využitelný výkon a točivý moment. Pro skvělou akceleraci a snadné předjíždění je k dispozici maximální točivý moment v rozsahu 1 200 až 4 500 ot./min. Turbodmychadlo se dvěma spirálami je poháněno z integrovaného sběrného výfukového potrubí, které synchronizuje pulzy z dvou samostatných párů válců, díky čemuž se výrazně snižují pauzy turbodmychadla a zlepšují reakce motoru.

Zrychlení z 0-100 km/h: 6,3 s (aut. RWD); 6,2 s (aut. AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 6,3 l/100 km (aut. RWD); 6,8 l/100 km (aut. AWD)

Emise CO2 (kombinované): 144 g/km (aut. RWD); 154 g/km (aut. AWD)

ZÁŽEHOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBO S VÝKONEM 300 k

Působivý výkon zážehového čtyřválce Ingenium 2,0 l Turbo 300 k je dosahován při zachování nízké spotřeby paliva. Turbodmychadlo se dvěma komorami a nízkou setrvačností zajišťuje prakticky okamžité reakce a vysokou účinnost.
Je osazeno kuličkovými ložisky s nízkým třením a oběžným kolem kompresoru s vysokým průtokem. Ve spojení s vyšší aerodynamickou účinností turbodmychadla nabízí tento motor rychlou akceleraci a maximální točivý moment 400 Nm v rozsahu 1 500 až 4 500 ot/min.



Zrychlení z 0-100 km/h: 5,5 s (aut. AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 6,9 l/100 km (aut. AWD)

Emise CO2 (kombinované): 157 g/km (aut. AWD)

ZÁŽEHOVÝ MOTOR 3,0 l V6 KOMPRESOR S VÝKONEM 380 k

Tento výkonný kompresorem přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 s výkonem 380 k využívá k získání další energie z paliva systém vstřikování s řízeným rozprašováním paliva. Vysokých specifických výkonů a opojné síly dosahuje pečlivým řízením směsi vzduchu a paliva ve spalovací komoře. Kompaktní turbodmychadlo se dvěma rotory osazené v motorovém prostoru ve tvaru „V“ využívá propracované řízení s elektronickým dohledem k posílení kontroly, efektivity a zrychlení bez prodlevy.

Zrychlení z 0-100 km/h: 4,8 s (aut.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 8,1 l/100km (aut.)

Emise CO2 (kombinované): 194 g/km (aut.)

Prozkoumejte kompletní technické údaje modelu XE, včetně motorů a převodovek.

AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA

Osmistupňová automatická převodovka modelu XE je velmi pohotová, kultivovaná a účinná. Řadí s mimořádnou rychlostí, aby byla zajištěna suverénní akcelerace. Převodovka, vybavená moderním matně černým otočným voličem, nabízí v režimu Dynamic ještě rychlejší řazení a sportovnější reakci na sešlápnutí plynového pedálu až k podlaze, zatímco režim Eco řadí vyšší převodové stupně při nižších otáčkách. Kromě toho máte možnost manuálního řazení, a to prostřednictvím páček na volantu, které se ovládají jemným stisknutím.

MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA

Tato lehká, velmi vyspělá šestistupňová manuální převodovka přispívá k vynikající hospodárnosti modelu XE. Na úspoře každého gramu se podílejí skříň převodovky z hliníkové slitiny, duté hřídele a odlehčená ozubená soukolí – díky tomu je tato převodovka nejlehčí ve své třídě. Manuální převodovka, zkonstruovaná speciálně podle požadavků sportovních vozů, umožňuje plynulé řazení s krátkými dráhami pohybu řadicí páky a vynikající úrovní komfortu.

Modelová řada XE s lehkou hliníkovou platformou kombinuje sportovní výkony, vyspělé technologie a osobitý design. Vytvořte si své dokonalé XE v našem konfigurátoru.