ELEKTROMOBILY

VERZE VÝBAVY

-

  • ODPOVĚĎ: Elektrická vozidla nabízejí prostornější interiér a kultivovanější jízdní projev spolu s praktickou možností domácího nabíjení.

    Při stále častějším využívání obnovitelných zdrojů pro výrobu elektřiny nabízejí elektromobily také ekologickou výhodu oproti vozidlům se spalovacími motory. A protože produkují nulové emise, pomáhají elektromobily snižovat znečištění vzduchu.

    Tyto a další výhody postupně stále více oceňuje místní a státní správa. V řadě zemí je proto k dispozici několik forem pobídek, které podněcují řidiče ke koupi elektromobilu.
  • ODPOVĚĎ: I-PACE je elektromobil vybavený akumulátorem (BEV), což znamená, že nemá spalovací motor. Namísto spalování paliva (benzínu nebo nafty) se energie dodává do dvou elektromotorů ve formě elektřiny uložené v dobíjecím akumulátoru.

    Mezi další typy elektrických vozidel patří hybridní automobily (HEV) a hybridní automobily Plug-in Hybrid (PHEV). Jedná se o vozidla kombinující spalovací motor a elektromotor.

    Vozidlo HEV je obvykle vybaveno malým akumulátorem nabíjeným spalovacím motorem a regenerativním brzděním. Nabízí velmi krátký dojezd na elektrickou energii.

    Vozidlo PHEV lze také nabíjet z externího zdroje elektřiny. Vozidlo PHEV má běžně větší akumulátor a nabízí delší dojezd, než vozidlo HEV.
  • ODPOVĚĎ: Běžnou námitkou, která přerostla až do termínu „strach z dojezdu“, je dojezdová vzdálenost elektromobilu (vzdálenost, kterou vozidlo ujede do dalšího nabíjení). Díky nejnovějšímu vývoji v oblasti akumulátorových technologií jsou však nyní vozidla jako I‑PACE dobrým řešením pro většinu lidí. Při jízdě na delší vzdálenost může být nutné zastavit a akumulátor dobít. To může vyžadovat určité plánování předem, které však bude stále snazší, protože síť veřejných nabíjecích stanic se rozšiřuje a rovněž rychlonabíječky jsou stále výkonnější.
  • ODPOVĚĎ: Výrobci motorů spolupracují s vládami a dodavateli energií na zajištění dostatečné kapacity elektrických sítí pro zvyšující se počet elektromobilů.

DOJEZD

VERZE VÝBAVY

-

  • ODPOVĚĎ: Na dojezd může mít vliv řada faktorů včetně venkovní teploty, rychlosti jízdy či používání topení nebo chladicí soustavy.
  • ODPOVĚĎ: Uváděný předpokládaný dojezd vozu I-PACE je stanoven tak, aby byl mimořádně přesný. Řídicí modul elektromotoru poskytne předpokládaný dojezd podle aktuálního jízdního stylu a průměrného používání za posledních 800 km. S výpočtem dojezdu pomůže také navigační systém, a to pomocí dat o terénním profilu a omezení rychlosti na vybrané trase.
  • ODPOVĚĎ: Když dojde k vyčerpání energie akumulátoru, vozidlo se zcela zastaví. Než k tomu však dojde, dostanete dvě samostatná upozornění. První se spustí při 10 % zbývající kapacity akumulátoru. Jde o zvukový signál doprovázený žlutým varovným trojúhelníkem na přístrojové desce vozidla. Druhé upozornění se aktivuje, když zbývá 0 % nabití, a to formou dalšího zvukového signálu a červeného trojúhelníku. Poté se zobrazí zpráva s výzvou k vypnutí a odstavení vozidla.
  • ODPOVĚĎ: I-PACE je vybaven LED světlomety, které jsou energeticky úsporné, a proto jízda se zapnutými světly nijak znatelně neovlivní dojezd vozidla.

AKUMULÁTOR

VERZE VÝBAVY

-

  • ODPOVĚĎ: Kilowatthodiny jsou jednotkou množství energie, kterou lze uložit do akumulátoru. U konkrétního vozidla poskytne akumulátor s vyšší kapacitou – vyšší hodnotou kWh – delší dojezd anebo výkon.
  • ODPOVĚĎ: Akumulátor vozu I-PACE by mohl být hořlavý pouze při špatném používání nebo po vnějším zásahu. Akumulátory elektromobilů jsou méně hořlavé než u vozů se zážehovým či vznětovým motorem a využívají propracované bezpečnostní systémy, které udržují bezpečnou teplotu.
  • ODPOVĚĎ: Akumulátory lze skladovat až do teploty –40 °C, ale v tomto případě je nutné je zapojit a zahřát na teplotu –20 °C. Při dlouhotrvajících vysokých nebo nízkých teplotách je dojezd vozidla snížen, neboť se energie spotřebovává na udržování akumulátoru v provozní teplotě. Energie je v případě nízké teploty rovněž potřeba k vyhřátí interiéru.

    I-PACE je vybaven moderním systémem řízení teploty pro optimalizaci výkonu akumulátoru při vysokých nebo nízkých teplotách.
  • ODPOVĚĎ: I-PACE má účinný systém řízení teploty, který udržuje teplotu akumulátoru v požadovaném rozsahu. Akumulátor elektromobilu bude mít zpravidla teplotu 15–30 °C, což je výrazně méně než u motoru s vnitřním spalováním.
  • ODPOVĚĎ: Ano. Na akumulátor vozu I-PACE je záruka 8 let nebo 160 000 km, kterou lze uplatnit, pokud kapacita akumulátoru klesne pod 70 %.
  • ODPOVĚĎ: Akumulátory elektromobilů budou likvidovány podle Směrnice o vozidlech s ukončenou životností platné v dané oblasti nebo na místním trhu.

NABÍJENÍ

VERZE VÝBAVY

-

JÍZDNÍ DYNAMIKA

VERZE VÝBAVY

-

  • ODPOVĚĎ: Elektromobily dosahují maximálního točivého momentu z klidového stavu, což umožňuje úchvatné zrychlení.

    Umístění akumulátoru mezi dvěma nápravami zajišťuje nižší těžiště a rovnoměrné rozložení hmotnosti, což zlepšuje jízdní vlastnosti. A protože odpadá nutnost umístit velký motor vpředu, lze posunout kola blíže k vnějším rohům vozidla, což zvyšuje stabilitu a poskytuje lepší pocit při řízení.

    To vše umožňuje dynamické a citlivé řízení typické pro vozy Jaguar.
  • ODPOVĚĎ: Elektromotor spotřebovává k pohybu elektrickou energii. Když se již pohyb nevyžaduje (např. při zpomalování vozidla), brzdnou sílu lze využít k obrácení činnosti motoru a vytváření elektrické energie. Vyrobenou elektřinu lze opět uložit v akumulátoru a využít k prodloužení dojezdu vozidla.
  • ODPOVĚĎ: I-PACE má tři jízdní režimy, které automaticky upravují úroveň komfortu, dynamiky a spotřeby energie ovlivňující dojezd vozidla.

BEZPEČNOST

VERZE VÝBAVY

-

ÚDRŽBA

VERZE VÝBAVY

-

VYTVOŘTE SI VŮZ PODLE SVÝCH PŘEDSTAV

Vyberte si vlastní úchvatnou kombinaci výkonu, technologií a stylu značky Jaguar.

WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) je nový systém, který byl zaveden během roku 2017 a podle kterého se měří spotřeba paliva a energie, dojezd a emise osobních automobilů v Evropě. Měl by poskytnout údaje bližší skutečným jízdním podmínkám. Testuje vozidla s výbavou na přání daleko náročnějším zkušebním postupem a jízdním profilem.

Výsledky oficiálních testů výrobce v souladu s legislativou EU. Pouze pro účely srovnání. Hodnoty ve skutečném provozu a celkové údaje o výkonu elektromobilu se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a vlivech prostředí.

Některé popsané funkce či prvky se mohou lišit podle trhu nebo mohou být součástí výbavy na přání. Bližší informace o dostupnosti jednotlivých funkcí vám poskytne nejbližší prodejce vozů Jaguar. Některé funkce vyžadují vhodnou SIM kartu s odpovídajícím datovým tarifem, který bude nutné sjednat po počátečním období na základě doporučení prodejce. Dostupnost připojení nelze zaručit ve všech lokalitách. Informace a zobrazené snímky na této webové stránce vztahující se k použité technologii, včetně obrazovek nebo sekvencí, podléhají možnosti aktualizace softwaru, nových verzí a dalších systémových/vzhledových změn, v závislosti na vybrané výbavě na přání. Všechny funkce ve vozidle může řidič používat, pouze pokud je to bezpečné. Řidič musí mít vozidlo neustále plně pod kontrolou.