AKTUALIZUJTE SI PROHLÍŽEČ

Tento prohlížeč je bohužel zastaralý a není podporován. Proveďte upgrade prohlížeče a užívejte si pokročilé funkce na této stránce.

CLOSE LABEL

TÝM

Náš tým sdílí vizi – a tou jsou stupně vítězů v seriálu ABB FIA Formule E po celém světě.

DODEJTE NAŠIM JEZDCŮM ENERGII PROSTŘEDNICTVÍM PLATFORMY FANBOOST

Všechny týmy využívají totožnou konstrukci a akumulátorovou jednotku. Soutěžící tedy mají stejné podmínky. Jezdci však mohou získat výhodu prostřednictvím platformy FanBoost. Pět jezdců, kteří získají prostřednictvím platformy FanBoost nejvíce hlasů, bude odměněno významným navýšením výkonu, který budou moci využít po dobu 5 sekund během druhé poloviny závodu.

  • SAM BIRD

    Britský závodní jezdec Sam Bird přišel do týmu Jaguar Racing před sedmou sezónou šampionátu ABB FIA Formule E. Bird započal svou kariéru v roce 2002 a v juniorských kategoriích dosahoval skvělých úspěchů, na které navázal řadou klíčových pozic ve Formuli 1 – byl například testovacím jezdcem týmu Williams a záložním pilotem pro Mercedes AMG Petronas v letech 2011 až 2013.

    V posledních letech slavil Bird úspěch v Mistrovství světa vytrvalostních závodů FIA s Ferrari v barvách týmu G-Drive Racing. Čtyřiatřicetiletý pilot se zúčastnil všech závodů šampionátu ABB FIA Formule E od uvedení této přelomové série v roce 2014, přičemž si doposud zajistil 11 vítězství, naposledy v sedmé sezóně na okruzích v Diríje a New Yorku. V závodě jednotlivců se umístil na celkovém 6. místě, přičemž třikrát stanul na stupních vítězů a nadále zůstává jediným jezdcem, který dosáhl na vítězství ve všech sezónách.

  • MITCH EVANS

    Mitch začal soutěžit v závodech motokár v 6 letech a v 16 letech zvítězil ve Velké ceně Nového Zélandu. Mladého závodníka, který v roce 2012 získal titul v šampionátu GP3, vedl bývalý pilot F1 Mark Webber. Mitch v roce 2013 přestoupil do kategorie GP2 a v pouhých 18 letech se ještě jako nováček stal nejmladším jezdcem v historii šampionátu GP2, který vybojoval stupně vítězů, když v Sepangu v Malajsii dojel na třetím místě. Další úspěch následoval v roce 2015, kdy Mitch obsadil druhé místo v 24hodinovce v malajsijském Sepangu.

    Mitch si svůj debut v šampionátu ABB FIA Formule E odbyl v roce 2016 s britským týmem Jaguar Racing, který se vrátil k profesionálním závodům. Ve své druhé sezóně dosáhl Mitch, který je obecně považován za jednoho z nejrychlejších jezdců v závodním poli, několika prvenství pro tým Jaguar Racing, včetně účasti v Super Pole, umístění na stupních vítězů a zisku pole position.

    V roce 2019 byl v Římě za svou píli odměněn prvním vítězstvím v sérii ABB FIA Formule E. Následovala další dvě umístění na stupních vítězů – v Bernu a New Yorku. Ta mu v pořadí jezdců zajistila místo v nejlepší pětici.

    V sezóně 2019/20 Mitch jednoznačně ovládl závod v Ciudad de México a v chilském Santiagu slavil pole position a umístění na stupních vítězů. V závodě jednotlivců skončil na celkovém 7. místě. V sedmé sezóně se k Mitchovi připojil Sam Bird, čímž vznikla jedna z nejsilnějších závodních dvojic ve startovním poli.

    V úchvatné sedmé sezóně skončil Mitch v závodě jednotlivců na celkovém čtvrtém místě, což je jeho dosud nejlepší výsledek. Na stupních vítězů stanul v Diríje, Římě, Monaku, Londýně a Berlíně. Kromě toho zajel nejrychlejší kola na okruzích v Římě, New Yorku a Londýně.

TÝMOVÁ PRÁCE

Za volantem v samotném závodě mohou sedět pouze dva jezdci, v zákulisí však dlouhé hodiny pracuje celá armáda techniků, mechaniků a analytiků, jejichž úkolem je zajistit nejlepší možný výkon.