ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

I-TYPE 2

I‑TYPE 2 je ryze elektrický závodní vůz Formule E týmu Panasonic Jaguar Racing. Dokonalá vyváženost a efektivita, která hrála při konstrukci zásadní roli, mu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Při brzdění dokáže rekuperovat až 150 kW energie a prodloužit tak svůj dojezd. Zjistěte níže více podrobností o součástech tohoto závodního vozu.

FAKTA

Během tréninku a kvalifikace je povoleno využívat maximální výkon. V průběhu závodu lze však používat pouze úsporný režim s možností dočasného využití maximální výkonu po dobu 5 sekund prostřednictvím systému „Push-to-Pass“.

Množství energie dodané do jednotky motoru a generátoru (MGU) systémem pro uložení nabíjecí energie (Rechargeable Energy Storage System, RESS) je omezeno na‑28 kWh. To nepřetržitě sleduje asociace FIA.

Maximální výkon (omezený):
200 kW

Závodní režim (úsporný):
170 kW

Extra výkon navíc (FanBoost):
až 200kW

Zrychlení z 0 na 100 km/h:
za měné než 3 s

Celková délka:
5 000 mm (max.)

Celková šířka:
1 800 mm (max.)

Ceková výška:
1 250 mm (max.)

Nejvyšší rychlost:
225km/h

Rozchod:
1 300 mm (min.)

Světlá výška:
74mm (max.)

Minimální hmotnost (včetně jezdce):
880 kg (min.) / samostatné akumulátory 320 kg

POHONNÁ JEDNOTKA

Pohonná jednotka Jaguar Racing s výkonem 200 kW sestává z motoru, který tvoří generátor (MGU) a řídicí jednotka motoru (MCU). Jednotka MCU mění s vysokou účinností stejnosměrný proud (DC) z akumulátoru na střídavý proud (AC) vysoké hustoty a umožňuje jednotce MGU zajistit vozu jeho maximální rychlost 225 km/h.

PODVOZEK

Nezbytným předpokladem dosahování rychlých časů na okruhu je přesné ovládání a pro vozy Formule E, které závodí na okruzích v centrech měst, to platí dvojnásob. I TYPE 2 je vybaven předním zavěšením kol se suvnou vzpěrou (typ push-rod) doplněnou dvěma lichoběžníky, dvěma tlumiči a torzními tyčemi. Vzadu najdeme pružiny uložené na tlumičích (coilover) se čtyřcestnými tlumiči. Světlá výška, tlumiče, odklon kol, sbíhavost a příčné stabilizátory jsou nastavitelné tak, aby se daly optimalizovat pro jednotlivé závodní okruhy.

BRZDOVÁ SOUSTAVA

Při nájezdech do zatáček využívají jezdci v maximální míře regenerativní brzdění (rekuperaci). Pro pomaleji projížděné zatáčky je však třeba zajistit brzdnou sílu navíc. Jakoukoli nadměrnou rychlost dokážou zkrotit karbonové brzdy I‑TYPE 2, které využívají dva samostatné hydraulické okruhy. Díky nim má jezdec možnost upravovat vyvážení mezi přední a zadní částí.

KOLA A PNEUMATIKY

Optimální přilnavost při závodních rychlostech za sucha i mokra zajišťuje sada speciálně vyrobených 18" pneumatik Michelin. Maximální šířka vpředu – 260 mm / vzadu 305 mm. Maximální průměr – vpředu 650 mm / vzadu 690 mm.

PŘEVODOVKA

K přeměně okamžitě dostupného točivého momentu z pohonné jednotky na bezprostřední zrychlení je vůz I-TYPE 2 vybaven odlehčenou dvoustupňovou sekvenční převodovkou Jaguar Racing, ovládanou páčkami řazení na volantu. Převodové poměry navržené týmem Jaguar Racing zajišťují tu nejrychlejší a nejplynulejší cestu ze startovního roštu k maximální rychlosti.

SYSTÉM RESS

Systém pro uložení nabíjecí energie (Rechargeable Energy Storage System, RESS) je tvořen vysokonapěťovým, kapalinou chlazeným akumulátorem, který dodává energii pohonné jednotce. Před závodem se nabíjí externě, jeho nabíjení je však zajišťováno i během závodu prostřednictvím regenerativního brzdění, ze kterého lze během závodu vytěžit energii až na sedm kol.

NOVÝ RYZE ELEKTRICKÝ VŮZ JAGUAR I‑PACE

Špičkové výkonné SUV s ryze elektrickým pohonem.

/

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.

/
© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.