ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

Dlouhá a proslulá závodní historie značky Jaguar inspirovala vývoj našich silničních vozů. Naše účast v seriálu Formule E bude v tomto odkazu pokračovat a bude udávat směr našim budoucím elektromobilům.

NAŠE ZÁVODNÍ VOZY

  • XK120.

    XK120

    Datum: 1948 - 1954
    Maximální rychlost: 200.5 km/h
    Objem motoru: 3 442 cm3
    Výkon: 119 kW
    Informace: Model XK120 byl při svém uvedení nejrychlejším sériově vyráběným vozem.

  • C-TYPE.

    C-TYPE

    Datum: 1951 - 1953
    Maximální rychlost: 231,7 km/h
    Objem motoru: 3 442 cm3
    Výkon: 154 kW
    Informace: Kotoučové brzdy modelu C‑Type se staly v automobilovém odvětví standardem.

  • D-TYPE.

    D-TYPE

    Datum: 1954 - 1957
    Maximální rychlost: 260,7 km/h
    Objem motoru: 3 442 cm3
    Výkon: 186 kW
    Informace: Vůz D-Type zvítězil v závodech Le Mans v letech 1955, 1956 a 1957.

  • XJS.

    XJS

    Datum: 1975 - 1996
    Maximální rychlost: 246,2 km/h
    Objem motoru: 4 235 cm3
    Výkon: 212 kW
    Informace: V roce 1983 zvítězil vůz XJS v závodě Spa 24 Hours.

  • XJR.

    XJR

    Datum: 1983 - 1991
    Maximální rychlost: 368,5 km/h
    Objem motoru: 6 995 cm3
    Výkon: 559 kW
    Informace: XJR-12 obsazuje první a druhé místo v závodě Le Mans 1990.

  • formula 1.

    FORMULE 1 - R2 & R3

    Datum: 2000 - 2004
    Maximální rychlost: 312,2 km/h
    Objem motoru: 2 998 cm3
    Výkon: 574 kW
    Informace: Tým F1 Jaguar reprezentují jezdci Eddie Irvine a Mark Webber.

  • I-TYPE.

    FORMULE E, I-TYPE 1

    Období: 2016 - 2017
    Maximální rychlost: omezená na 225,3 km/h
    Výkon: 200 kW, odpovídající 270 k
    Informace: Značka Jaguar se v ročníku 2016/17 vrátila k závodům a zúčastnila se 3. sezóny šampionátu Formule E.

  • I-TYPE.

    FORMULE E, I-TYPE 2

    Období: 2017 - 2018
    Maximální rychlost: omezená na 225,3 km/h
    Výkon: 200 kW, ekvivalent 270 k
    Informace: Tým Jaguar dosáhl prvního umístění na stupních vítězů a pole position s vozem I‑TYPE 2 ve čtvrtém ročníku 2017/18.

NAŠE ZÁVODNÍ MILNÍKY

  • XK120.

    XK120

    1948–1954: SILVERSTONE & LE MANS

    Zcela nový sportovní vůz XK120 a současně zkušební platforma pro revoluční motor XK značky Jaguar se zařazuje mezi nejrychlejší sériové vyráběné automobily na světě. V roce 1949 vítězí XK120 na okruhu Silverstone a o rok později se tři vozy XK120 poprvé představují v závodě Le Mans. Je to začátek nové éry automobilových závodů.

  • C-TYPE.

    C‑TYPE

    1951–1953: LE MANS

    V roce 1951 přichází do společnosti Jaguar letecký inženýr Malcolm Sayer, který s sebou přináší znalosti a zkušenosti z letectví. Nejprve se podílí na konstrukci modelu C‑Type, který vítězí v Le Mans a v němž řidič Stirling Moss ve druhém voze překonává rekord kola. V roce 1953 vítězí v Le Mans vůz C‑Type znovu a zaujímá tři z prvních čtyř míst.

  • D-TYPE.

    D‑TYPE

    1954–1957: LE MANS

    V roce 1954 připravuje špatné počasí vůz D-Type o vítězství v Le Mans, ačkoli vůz zaznamenává úchvatnou maximální rychlost 270 km/h. Elegantní vůz se nicméně vrací a vítězí v letech 1955, 1956 i v roce 1957, kdy obsazuje pět z prvních šesti míst. Do současnosti zůstává model D-Type jedním z nejúspěšnějších závodních vozů, které kdy byly zkonstruovány.

  • XJS.

    XJS

    1975–1996: ETCC & SPA 24 HOURS

    V roce 1982 britský závodní jezdec Tom Walkinshaw pod barvami TWR nasazuje do šampionátu ETCC tým vozů V12 XJS a získává několik vítězství. Walkinshaw poté vítězí v šampionátu ETCC 1984 a ve stejném roce rovněž v prestižním závodě Spa 24 Hours.

  • XJR-9.

    XJR-9

    1983–1991: DAYTONA 24 HOURS & LE MANS

    Vozy XJR s uzavřeným kokpitem prokazují během náročných vytrvalostních závodů, že jsou obávaným soupeřem – zejména model XJR-9 v roce 1988. Dvanáctiválcový supervůz si dojíždí pro vítězství v závodech Daytona 24 Hours a Le Mans. Řidič Martin Brundle získává pohár jezdců a značka Jaguar pohár konstruktérů.

  • R1 TO RS.

    OD R1 PO R5

    2000–2004: FORMULE 1

    Značka Jaguar vstupuje do závodů Formule 1 a její jezdec Eddie Irvine (dříve Ferrari) stane během svého působení několikrát na stupních vítězů. Tým rovněž působí jako tréninková podpora pro uznávaného australského jezdce Marka Webbera. Tým Panasonic Jaguar Racing vlastněný a technologicky podporovaný značkou Ford vyvíjí tři vozy poháněné motorem Cosworth V10.

  • I-TYPE.

    I‑TYPE 1

    2016: FORMULE E

    Tým je zpět! Tým Panasonic Jaguar Racing se inspiroval naší závodní historií a s neuvěřitelným vozem I‑TYPE vstupuje do závodů Formula E plný odvahy, soutěživosti a dychtivosti závodit. Vpřed jej žene špičkový tým závodních konstruktérů a geniálních mechaniků. Sledujte tuto sekci.

  • I-TYPE.

    I-TYPE 2

    2017 – FORMULE E

    S uvedením modelu I-TYPE 2 zaznamenal tým Panasonic Jaguar Racing dosud nejúspěšnější sezónu ve Formuli E s řadou umístění mezi deseti nejlepšími. I-TYPE 2 byl zkonstruován speciálně pro náročné městské okruhy, poskytoval výkon až 200 kW (270 k) a dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy.