ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

RYCHLOST V KRVI

Dlouhá a proslulá závodní historie značky Jaguar inspirovala vývoj našich silničních vozů. Naše účast v seriálu Formule E bude v tomto odkazu pokračovat a bude udávat směr našim budoucím elektromobilům.

NAŠE ZÁVODNÍ VOZY

XK120

Datum: 1948-1954
Maximální rychlost: 200,5 km/h
Objem motoru: 3 442 cm3
Výkon: 119 kW
Informace: Model XK120 byl při svém uvedení nejrychlejším sériově vyráběným vozem.

C‑TYPE

Datum: 1951 - 1953
Maximální rychlost: 231,7 km/h
Objem motoru: 3 442 cm3
Výkon: 154 kW
Informace: Kotoučové brzdy modelu C‑Type se staly v automobilovém odvětví standardem.

D-TYPE

Datum: 1954 - 1957
Maximální rychlost: 260,7 km/h
Objem motoru: 3 442 cm3
Výkon: 186 kW
Informace: Vůz D-Type zvítězil v závodech Le Mans v letech 1955, 1956 a 1957.

XJS

Datum: 1975 - 1996
Maximální rychlost: 246,2 km/h
Objem motoru: 4 235 cm3
Výkon: 212 kW
Informace: V roce 1983 zvítězil vůz XJS v závodě Spa 24 Hours.

XJR

Datum: 1983 - 1991
Maximální rychlost: 368,5 km/h
Objem motoru: 6 9953
Výkon: 559 kW
Informace: XJR-12 obsazuje první a druhé místo v závodě Le Mans 1990.

FORMULE 1 - R2 & R3

Datum: 2000 - 2004
Maximální rychlost: 312,2 km/h
Objem motoru: 2 998 cm3
Výkon: 574 kW
Informace: Tým F1 Jaguar reprezentují jezdci Eddie Irvine a Mark Webber.

FORMULE E, I-TYPE 1

Období: 2016 - 2017
Maximální rychlost: omezená na 225,3 km/h
Výkon: 200 kW, odpovídající 270 k
Informace: Značka Jaguar se v ročníku 2016/17 vrátila k závodům a zúčastnila se 3. sezóny šampionátu Formule E.

NAŠE ZÁVODNÍ MILNÍKY

XK120

1948–1954: SILVERSTONE & LE MANS

Zcela nový sportovní vůz XK120 a současně zkušební platforma pro revoluční motor XK značky Jaguar se zařazuje mezi nejrychlejší sériové vyráběné automobily na světě. V roce 1949 vítězí XK120 na okruhu Silverstone a o rok později se tři vozy XK120 poprvé představují v závodě Le Mans. Je to začátek nové éry automobilových závodů.

C‑TYPE

1951–1953: LE MANS

V roce 1951 přichází do společnosti Jaguar letecký inženýr Malcolm Sayer, který s sebou přináší znalosti a zkušenosti z letectví. Nejprve se podílí na konstrukci modelu C‑Type, který vítězí v Le Mans a v němž řidič Stirling Moss ve druhém voze překonává rekord kola. V roce 1953 vítězí v Le Mans vůz C‑Type znovu a zaujímá tři z prvních čtyř míst.

D‑TYPE

1954–1957: LE MANS

V roce 1954 připravuje špatné počasí vůz D-Type o vítězství v Le Mans, ačkoli vůz zaznamenává úchvatnou maximální rychlost 270 km/h. Elegantní vůz se nicméně vrací a vítězí v letech 1955, 1956 i v roce 1957, kdy obsazuje pět z prvních šesti míst. Do současnosti zůstává model D-Type jedním z nejúspěšnějších závodních vozů, které kdy byly zkonstruovány.

XJS

1975–1996: ETCC & SPA 24 HOURS

V roce 1982 britský závodní jezdec Tom Walkinshaw pod barvami TWR nasazuje do šampionátu ETCC tým vozů V12 XJS a získává několik vítězství. Walkinshaw poté vítězí v šampionátu ETCC 1984 a ve stejném roce rovněž v prestižním závodě Spa 24 Hours.

XJR-9

1983–1991: DAYTONA 24 HOURS & LE MANS

Vozy XJR s uzavřeným kokpitem prokazují během náročných vytrvalostních závodů, že jsou obávaným soupeřem – zejména model XJR-9 v roce 1988. Dvanáctiválcový supervůz si dojíždí pro vítězství v závodech Daytona 24 Hours a Le Mans. Řidič Martin Brundle získává pohár jezdců a značka Jaguar pohár konstruktérů.

OD R1 PO R5

2000–2004: FORMULE 1

Značka Jaguar vstupuje do závodů Formule 1 a její jezdec Eddie Irvine (dříve Ferrari) stane během svého působení několikrát na stupních vítězů. Tým rovněž působí jako tréninková podpora pro uznávaného australského jezdce Marka Webbera. Tým Panasonic Jaguar Racing vlastněný a technologicky podporovaný značkou Ford vyvíjí tři vozy poháněné motorem Cosworth V10.

I‑TYPE

2016: FORMULE E

Tým je zpět! Tým Panasonic Jaguar Racing se inspiroval naší závodní historií a s neuvěřitelným vozem I‑TYPE vstupuje do závodů Formula E plný odvahy, soutěživosti a dychtivosti závodit. Vpřed jej žene špičkový tým závodních konstruktérů a geniálních mechaniků. Sledujte tuto sekci.

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.

/
© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.