ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. NOVÝ ZVUK

    S elektromobily v ulicích se navždy změní také zvuk našich měst.

    • Všichni, kdo někdy sledovali (a poslouchali) závody Formule E vědí, že elektromobily (BEV) jsou mnohem tišší než vozy s klasickými spalovacími motory. Tato relativně nízká hlučnost je také jedním z faktorů, které umožnily pořádání závodů Formule E ve městech, kde by Formule 1 mohly mít potíže. Závody Formule E tak lze pořádat i v zastavěných a hustě obydlených oblastech.

      Absence hluku bude rovněž charakterizovat nové silniční elektromobily Jaguar a je tak dobrou zprávou zejména pro města – pro řidiče i obyvatele. Nepřítomnost hluku však s sebou nese i několik potenciálních problémů.

      Koncept I-PACE | Nový zvuk

    • „Města budou díky elektromobilům mnohem tišší. Snižujeme hlučnost všech našich vozů již řadu let, ale technologie nových elektromobilů nás staví před zajímavý paradox – nyní jsou až příliš tiché. Vzniká tak možnost, že by je chodci nemuseli slyšet přijíždět. Jako uživatelé města jsme proto povinni zajistit, aby naše vozy byly bezpečné a ohleduplné.“
      Iain Suffield, technický specialista NVH, Jaguar Land Rover

      Vozy Jaguar měly vždy pověst automobilů se skvělým zvukem, a nové elektromobily Jaguar nebudou žádnou výjimkou. Aby byl elektromobil bezpečně slyšet při nízkých rychlostech, poskytneme mu nový typ zvuku, který upozorní ostatní účastníky silničního provozu, že se blíží a kam směřuje. Současně by měl zvuk vtáhnout řidiče do řízení a poskytovat mu zpětnou vazbu o dynamickém chování vozu. Na to, jak budou tyto různé zvuky znít, si však budou muset zákazníci počkat až do zkušební jízdy s novým sériovým modelem, který bude na trh uveden v roce 2018.