Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation
  1. ELEKTRIZUJÍCÍ VÝKON

    Ryze elektrická platforma konceptu I‑PACE umožnila našim konstruktérům soustředit se u tohoto vozu s nulovými emisemi na dosažení nejvyššího možného výkonu.

    • Nejúchvatnější na konceptu I‑PACE je fakt, že byl od úplného začátku vyvíjen jako ryzí elektromobil (BEV).

      To, že jsme mohli veškeré důležité součásti tohoto elektrického vozu, například elektromotor, sadu akumulátorů, kola a podobně, umístit podle našich představ, nám otevřelo úžasné možnosti.

      Koncept I-PACE | Elektrizující výkon

      Konstruktéři konceptu I‑PACE čerpali ze zápalu a poznatků závodního týmu Jaguar, který se účastní šampionátu Formule E federace FIA, a rozhodli se použít dva kompaktní účinné synchronní elektromotory s permanentními magnety na přední a zadní nápravě.
      „Správnou volbou pro elektromobil je sada plochých akumulátorů umístěných v prostoru pod podlahou a dvou elektromotorů, z nichž jeden je uložen před a druhý za zmíněnými akumulátory. Motor vzadu je ideální pro řízení kol, zatímco motor vpředu se nejlépe hodí k rekuperaci energie.“
      Dr. Wolfgang Ziebart, technický ředitel designu společnosti Jaguar Land Rover
      Společně poskytují kombinovaný výkon 400 k a okamžitý točivý moment 700 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládne přibližně za 4 sekundy. Dechberoucí zrychlení jako u sportovního vozu je zcela bezpečné, neboť vozidlo je schopno jízdy na libovolném povrchu díky technologiím jako je AWD či použití dvou elektromotorů.
    • Koncept I-PACE byl navržen pro použití velkých lithium-iontových akumulátorů, které pomáhají řešit problém s dojezdovou vzdáleností. Vůz využívá nejnovější technologii zapouzdřených článků a kapacita celé sady činí 90 kWh. Podle evropského testovacího cyklu činí dojezdová vzdálenost 500 km. Dojezd je dostačující pro většinu denních jízd a mnoho řidičů nebude muset vozidlo dobíjet častěji než jednou týdně.

      Přední a zadní nápravy byly posunuty směrem k přídi, respektive k zádi vozu, aby mezi koly vznikl prostor pro objemné akumulátory. Výsledkem tohoto designu je rovněž větší prostor uvnitř vozu jak pro řidiče tak i zbylé čtyři spolucestující.
      „Tento elektromobil nám umožnil bez kompromisů vyřešit vnitřní prostor způsobem, jaký žádná vozidla této velikosti dosud nepoznala. Vnější délka konceptu I-PACE je takřka na milimetr totožná s vozem Jaguar XE, avšak délka v interiéru – od plynového pedálu po vnitřní stěnu víka zavazadlového prostoru – spadá vůz rozměrově mezi Range Rover a Range Rover s dlouhým rozvorem. Délka rozvoru činí 2 990 mm. Kromě prostornějšího interiéru vám dlouhý rozvor zajistí také stabilní jízdu.“
      Dr. Wolfgang Ziebart, technický ředitel designu společnosti Jaguar Land Rover
      Z důvodu nízkého uložení akumulátorů ve vozidle, se koncept I‑PACE pyšní nízko položeným těžištěm. Ve spojení s kvalitou dvou příčných ramen vpředu a vyspělého víceprvkového zavěšení vzadu značky Jaguar jsou výsledkem skvělé jízdní zážitky, které současní řidiči vozů Jaguar již dobře znají.
      Absence spalovacího motoru v tomto elektromobilu Jaguar znamená, že do interiéru vozu nezasahuje žádný tunel převodovky. Cestující si tak dokonale užijí prostor navíc vzniklý novým uspořádáním podlahy. Designéři značky Jaguar se chopili této příležitosti a do interiéru vozu přidali v přední i zadní části další úložné prostory. Díky chytrému umístění elektrických součástí vozu však stále máte k dispozici zavazadlový prostor s dostatkem místa.