Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation
  1. DETAILY V INTERIÉRU

    Koncept I‑PACE poskytl našim designerům od samého počátku úžasné možnosti, které může nabídnout pouze tato ryze elektrická platforma.

    • „Toto není jen koncept. Je to předobraz prvního ryze elektrického výkonného SUV Jaguar, které vyjede na silnice v roce 2018. Bude to první ryzí elektromobil značky Jaguar, který otevírá novou kapitolu této legendární značky.“
      Ian Callum, designový ředitel značky Jaguar

      Koncept I‑PACE poskytl našim designerům od samého počátku úžasné možnosti, které může nabídnout pouze tato ryze elektrická platforma. Díky velké sadě akumulátorů umístěné mezi koly a elektromotorům na obou nápravách jsme dostali příležitost změnit výrazně proporce tradičního SUV.

      Koncept I-PACE | Design

      V prvé řadě není třeba řešit prostor pro motor v přední části vozu, takže kapota nemusí být tak dlouhá jako u vozů se spalovacím motorem. Díky tomu lze kabinu posunout směrem vpřed, čímž dosáhneme dynamického vzhledu a většího prostoru v interiéru, například o 70 mm více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech.
      To následně umožňuje použít větší čelní sklo, které společně s panoramatickým skleněným střešním oknem vytváří pocit většího prostoru v interiéru.
      „Na designu s kabinou posunutou směrem vpřed jsme se shodli již v počáteční fázi, což bylo klíčové pro návrh tvaru přední části střechy a rovněž pro vytvoření dojmu prostornosti uvnitř vozu.“
      Dr. Wolfgang Ziebart, technický ředitel designu společnosti Jaguar Land Rover
      Krátké převisy vpředu, vzadu a prodloužení prostoru mezi předními a zadními koly – za účelem získání místa pro objemné akumulátory, které jsou životně důležité pro delší dojezdovou vzdálenost (až 500 km) – dodávají vozu při jízdě na silnici odhodlaný výraz.
    • Navzdory robustnímu designu, který je však vizuálně nesmírně atraktivní, je koncept I‑PACE ve své třídě dokonale aerodynamickým vozem. Mezi prvky, které pomáhají dosáhnout součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,29, patří ladné křivky karoserie, které při vyšších rychlostech přispívají k aerodynamice, zapuštěné kliky dveří, které se vysunou pouze tehdy, kdy je to třeba, a vzduchové sání, které se uzavře, když není nutné dodatečné chlazení. Lepší proudění vzduchu karoserií vozidla zajišťuje aerodynamicky optimalizovaný vzduchový kanál vedoucí od masky chladiče ke spodní části čelního skla. Jeho obdobu nalezneme rovněž u konceptu vozu Jaguar C-X75.

      Co je pravděpodobně méně známo o aerodynamické účinnosti, je skutečnost, že tvar zádě je přinejmenším stejně důležitá jako tvar přední části vozu. Štíhlý spoiler v zadní části omezuje vztlak, elegantní tvar zadního skla dále přispívá k celkové aerodynamice vozu (přičemž se pod ním nachází štědrých 530 litrů zavazadlového prostoru) a zadní ventilační otvory v místě koncovek výfukové soustavy tradičního vozu upravují tvar vířícího vzduchu a odvádí ho od podběhů zadních kol směrem za vozidlo.
      To jsou pouze některé ze špičkových estetických prvků konceptu I‑PACE, které mají zásluhu na úchvatné aerodynamické účinnosti vozu. Tato účinnost napomáhá úspoře energie akumulátorů a na maximum prodlužuje dojezd vozu.