ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. ZÍSKÁVÁME ENERGII NAVÍC

    Díky zkušenostem a poznatkům získaným během závodů děláme obrovský pokrok v segmentu silničních vozidel. Inovativní technologie regenerativního brzdění našeho závodního vozu I‑TYPE nám u konceptu našeho prvního elektromobilu pomáhá získat více energie.

    • Věděli jste, že během jediného závodu dokáže závodní vůz Formule E týmu Panasonic Jaguar získat chytrým brzděním tolik energie, že s ní lze prodloužit dojezd vozu až o 15 %? Jak? Díky využití nejmodernější technologie regenerativního brzdění (rekuperace), která je také jednou z důležitých funkcí konceptu silničního elektromobilu I‑PACE.

      V běžném vozidle vybaveném spalovacím motorem dochází ke zpomalování vozidla konvenčními brzdami využívajícími princip tření, při kterém jsou brzdové destičky přitlačovány na brzdové kotouče. Kinetická energie vozidla se přitom mění na teplo, které je nevyužito. U ryze elektrických vozidel (BEV) však lze kinetickou energii z elektromotoru přeměnit na elektrickou energii využitelnou k dobíjení akumulátoru, čímž se zvýší počet kilometrů, které můžete ujet na jedno nabití.

      Video: Koncept I-PACE | Získáváme energii navíc

      Zatížení při závodech elektrických vozů umožňuje reálně vyzkoušet limity jednotlivých součástí vozidla, a protože se značka Jaguar zabývá vývojem jak závodních, tak silničních elektromobilů, jsou výsledkem výhody v obou těchto oblastech.

    • „Získané zkušenosti a znalosti z vývoje komponentů elektrického pohonu můžeme bezprostředně využívat při výrobě nových generací elektromobilů Jaguar.“
      Richard Devenport, vedoucí výzkumu, technologie Formule E

      Když si vyzkoušíte rekuperaci při brzdění v novém elektromobilu Jaguar, pravděpodobně změníte i svůj styl jízdy. Jakmile se řidič naučí lépe odhadovat setrvačnou energii elektromobilu, stane se jízda „na jeden pedál“, kdy se většinu času používá pouze akcelerátor, naprostou přirozeností.

      Bez ohledu na tyto významné technologické změny nezapře koncept Jaguar I‑PACE ani na okamžik svůj původ.

      „Je to elektromobil, ale především je to Jaguar, proto musí dělat čest vlastnostem, které naši zákazníci u svých vozů Jaguar znají a milují. Je bez jakýchkoli pochyb, že vůz musí mít dokonalý interiér i exteriér. Musí být pohodlný a kultivovaný a současně musí umět nabídnout vzrušení a mimořádnou jízdní dynamiku. A právě to jsou vlastnosti, které ke konceptu I‑PACE přilákají zcela novou skupinu zákazníků.“
      Ian Hoban, produktový ředitel, Jaguar

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.