ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. SEZNAMTE SE S ODBORNÍKY ZNAČKY JAGUAR

    V útrobách vývojového střediska v Gaydonu pracují stovky technických géniů na tom, aby byl každý další Jaguar ještě lepší než jeho předchůdci. Seznamte se se sedmi z nich, kteří se od sebe v řadě aspektů liší, ale spojuje je genialita. Tito odborníci se zaměřují na různé oblasti, od virtuální reality až po automatické učení a akustiku vozidel.

    • Orla Murphy, 25 let
      Náplň práce: Technička kalibrace zvuku
      Vzdělání: Absolventka elektrotechniky
      Zájmy: Hraje na violu v Birminghamském symfonickém orchestru a je hráčkou camogie (sport, který je obdobou irského hurlingu).

      Orla Murphy je hudebnice s diplomem z elektrotechniky, která své schopnosti využívá k vylepšení akustiky v automobilech.

      Moje práce spočívá ve vnímání zvuku ve vozidle. V orchestru slyšíte celou řadu různých zvuků, které se pohybují od nízkých frekvencí tuby až po velmi vysoké frekvence pikoly. Moje uši jsou díky tomu dobře vycvičené, aby rozpoznaly, na co se zaměřit. Nedávno jsem psala výzkumnou práci zaměřenou na 3D prostorový zvuk. Musím říct, že mě tento výzkum velmi bavil. Ale Svatým grálem je jednoznačně zónové audio, kde odstraňování konkrétního hluku může vytvořit odlišné poslechové zóny. Zvuk teď můžeme v různých částech vozu vyvážit a ztišit, ale v budoucnu bychom chtěli dosáhnout toho, aby například cestující na zadním sedadle nebyl při soukromém telefonátu rušen hudbou, kterou si pustí řidič, nebo aby spolujezdec vpředu mohl poslouchat rock, aniž by cestující na zadním sedadle rušil v poslechu klasické hudby. Není to ale jen o hudbě. Je třeba se zabývat hlasovou integrací, parkovacími snímači a ostatními zvuky, které se uvnitř vozidla ozývají.

      Brian Waterfield, 49 let
      Náplň práce: Technický vedoucí pro virtuální realitu
      Vzdělání: Magisterský titul v oboru virtuální reality a herních technologií
      Zájmy: Hrával jsem ragby, ale raději jsem přestal, protože chodit do práce s monokly nepůsobilo zrovna nejlépe. Teď chodím do posilovny a sleduji přednášky TED Talks.“

      Brian Waterfield je vedoucím technického týmu pro virtuální realitu, který zajišťuje vizualizace vozidel ve formátech 2D a 3D a pomáhá vzdorovat zákonitostem času a prostoru.

      Naše komora pro virtuální realitu byla v době svého založení největší na světě. Skládá se ze tří stěn a stropu a využívá technologii zpětné projekce v rozlišení, které až čtyřnásobně převyšuje HD. Za běžných okolností bychom použili pohled na přední část interiéru a kolem něj pomocí vizualizace postavili zbytek vozidla. Po nasazení příslušných brýlí se na model budete dívat v životní velikosti. Původně byla tato technologie určená pro tým zabývající se uspořádáním vozidla a organizací vnitřního prostoru. Pak jsme ale zjistili, že ho chce využívat stále víc oddělení společnosti Jaguar Land Rover. Přistoupili jsme tedy k sestavení 2D a 3D elektronické stěny, která spolupracuje s komorou. Vnitřní kapacita komory je omezená, ale elektronická stěna nabízí hlediště pro 52 lidí, kde můžou diváci vidět přesně to, co se děje uvnitř komory. Fyzikální testování vozidla závisí na mnoha faktorech. Například při testování na ledu nebo v terénu jste závislí na rozmarech počasí. Ve virtuálním světě vás ale neomezuje naprosto nic. Neustále pracujeme na vývoji dalších způsobů simulace. Díky tomu budeme moci řídit čas a prostor za jakéhokoli počasí.

      Lee Skrypchuk, 35 let
      Náplň práce: Specialista na rozhraní mezi člověkem a strojem (HMI) Vzdělání: Absolvent elektroniky, výpočetní techniky a zobrazovacích systémů, který v současnosti dokončuje doktorandské studium v oboru systémů rozhraní pro automobilový průmysl.
      Zájmy: Vychovává dvě děti a je fanouškem fotbalového klubu Nottingham Forest.
      Perlička: Lee je nositelem příjmení s pouhými dvěma samohláskami, z nichž jednu do příjmení přidal Leeův ukrajinský dědeček, aby se ostatním Evropanům jméno snáze vyslovovalo.

      Když v roce 2007 vstoupil na trh iPhone, zcela se změnil způsob interakce s obrazovkami osobních zařízení. Chtěli jsme vytvořit intuitivní a atraktivní prostředí, které je zároveň v rovnováze s možnostmi ovládání vozidla. Moje výzkumná skupina se zabývá hlavně záležitostmi ve spekulativní rovině, které můžou a nemusí vyjít. Náš tým má 25 členů. V roce 2007 jsme byli jenom čtyři. Pracujeme na technologii, které říkáme „vzdálený dotyk“. Je založená na kapacitním systému, který zachytí pohyb prstu ze vzdálenosti 15 až 20 cm a využívá snímač, jenž vidíte v mé ruce. Stačí tedy mávnout rukou a můžete například otevřít střešní okno. Do výroby by mohla přejít v horizontu tří let. Usilujeme o to, aby naše systémy více naslouchaly potřebám uživatelů a umožnily jim rychle přecházet z úlohy na úlohu. Jsme do určité míry vyškolení k řízení, ale nikdo už nás neučí, abychom současně zvládali také další věci. Letečtí piloti to berou jako samozřejmost, na rozdíl od mnohých řidičů.

      Kris Kobylinski, 30 let
      Náplň práce: Manažer zajišťování výzkumných technologií, účastník projektu vozidel s funkcí automatického učení
      Vzdělání: Magisterský titul v oboru počítačových věd
      Zájmy: Trávení času s manželkou a dcerou, fotbal, jízda na snowboardu, surfování a hra na elektrickou kytaru
      Vzory: Nikola Tesla a Albert Einstein „kvůli jejich úžasným mozkům a nevídaným vynálezům a myšlenkám“

      Jsem vedoucím vývoje nově vznikajících technologií, které se rodí v hlavách týmu sestávajícího z inženýrů zabývajících se strojovým učením, vědců z oblasti Big data a specialistů na modely lidského faktoru. Naším cílem je vyvinout úplně první inteligentní automobil, který rozpozná řidiče, zapamatuje si jeho preference a nabídne mu prediktivní možnosti. A co bych poradil kolegům z řad inženýrů, kteří by se rádi začali věnovat této oblasti? Pokud jste dosud nenašli zalíbení v automobilovém průmyslu, je potřeba se pro něj nadchnout, dále je třeba vyhledávat příležitosti k získání praktických zkušeností a v neposlední řadě se opravdu důsledně věnovat studiu matematiky, fyziky a počítačových věd.

    • Dr. Thomas Popham, 33 let
      Náplň práce: Technický specialista (projekt vozidel s funkcí automatického učení)
      Vzdělání: Magisterský titul v oboru strojírenství, titul PhD. v oboru počítačových věd
      Zájmy: Lyžování a další venkovní aktivity

      INTELIGENTNÍ VOZIDLA PŘINESOU NEBÝVALÉ VYLEPŠENÍ, A TO HLAVNĚ PROTO, ŽE BUDOU AUTOMOBILY VZÁJEMNĚ KOMUNIKOVAT A PŘIPOJOVAT SE KE CLOUDU.

      Dr Thomas Popham Technický specialista (projekt vozidel s funkcí automatického učení)

      Pracujeme na výzkumu, který k zjišťování preferencí řidiče využívá techniky strojového učení. Tato oblast je velmi zajímavá svou rozmanitostí – potřebujeme elektrotechniky, strojaře, informatiky, projektové manažery, psychology a odborníky z dalších oborů. Vzdělání hraje nepochybně důležitou roli, ale kromě toho je nezbytné disponovat výbornými komunikačními schopnostmi, schopností týmové práce a vytrvalostí. Inteligentní vozidla přinesou nebývalé vylepšení, a to hlavně proto, že budou automobily vzájemně komunikovat a připojovat se ke cloudu. Automobilový průmysl dělá obrovské pokroky v oblasti emisí CO2. Opravdu se těším na den, kdy se tento problém podaří vyřešit.

      Linh Nguyen Slater, 29 let
      Náplň práce: Specialistka na rozhraní mezi člověkem a strojem pro projekt vozidel s funkcí automatického učení
      Vzdělání: Bakalářka a magistra věd
      Zájmy: Jídlo a vaření „Přátelé mi říkají Šéfkuchařka nebo vietnamský Zdeněk Pohlreich.“

      Podílím se na vývoji rozhraní pro umělou inteligenci vozidel s funkcí automatického učení. Inženýři zajistí back-end vývoj a já se zase zabývám front-end vývojem, tedy návrhem prostředí, se kterým budou pracovat zákazníci. Chci si být jistá, že jsou navrhovaná rozhraní bezpečná, praktická a příjemná, a proto provádím uživatelská testování. Při studiu medicíny mě zaujal design modelů lidského faktoru, kterému se také říká ergonomie, rozhraní HMI nebo třeba činnosti koncového uživatele. Tato oblast vyžaduje kombinaci lidí, techniky a designu – a to je královská kombinace pro vědce, kteří jsou umělecky zaměření a zároveň mají rádi kontakt s lidmi. Už se nemůžu dočkat, až se v průběhu nadcházejících šesti let podaří automobil s funkcí automatického učení úspěšně dokončit. Bude se jednat o vůbec první použití technik strojového učení v automobilu, které bude zároveň jakýmsi přirozeným prostředníkem pro přechod na autonomní řízení.

      John Pepperell, 49 let
      Náplň práce: Senior obchodní manažer a manažer plánování produktů
      Vzdělání: Absolvent strojírenství
      Zájmy: Půlmaratony, jízda na motocyklu a výchova čtyř dětí

      Když jsem chodil do školy a všichni ostatní nejraději hráli fotbal, kluci, se kterými jsem kamarádil, měli jiný koníček – nejraději opravovali stará auta, jako byl třeba Humber Sceptre, Vauxhall Viva nebo Hillman Avenger. Základní součásti motoru se za celé století v podstatě nezměnily. Co se ale změnilo zásadně, jsou některé zp eriferních technologií. Dlouho bych mohl mluvit například o úpravě elektroniky motoru. Ta musí být spolehlivá za všech okolností. To si žádá přizpůsobení časování a vstřikování paliva, k čemuž je nezbytné použít spoustu snímačů a ovladačů. Myslím si, že za 15 let se budou stále používat běžné motory, ale „běžnou“ technologií se stanou také hybridní motory a možná se ocitneme před branami éry palivových článků.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.