ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

  1. F-PACE – LUXUSNÍ A VÝKONNÉ SUV

    SUV značky Jaguar představuje unikátní spojení praktičnosti a stylu. Designéři a konstruktéři, kteří stáli u zrodu modelu F‑PACE, nám prozradí, kde čerpali inspiraci.

    • Jaguar si přál rozšířit své portfolio. A protože jsme už měli špičkovou řadu sedanů, připadalo nám více než vhodné uvést na trh luxusní a výkonné SUV.

      „Svět se změnil,“ říká Wayne Burgess, ředitel designérského studia značky Jaguar, a dodává: „Sedany sice nade vše zbožňuji, ale vždy jsem byl otevřený myšlence praktičtějšího sportovního vozu Jaguar. Prožívám teď nové životní období, mám ženu a dvojčata, takže auto, jako je F‑PACE, mi imponuje. Je to totiž rodinný vůz, který zároveň umí vše, co potřebuji.“

      Model F-PACE je vybaven sportovním podvozkem a technologiemi odvozenými od modelu F-TYPE. Díky tomu se na silnici můžete těšit z pohotové a přesné jízdní dynamiky.

      V roce 2013 jsme na Frankfurtském autosalonu představili koncepční vůz C‑X17, který vzbudil velký ohlas. Přestože čelní maska a dynamická karoserie tohoto vozu Jaguar nesla jistou podobu s modelem XF, jeho zařazení a cílení na trhu bylo jiné. Při výrobě modelu F‑PACE jsme jeho podstatu beze změny použili.

      Práce na žádném jiném designu vozu Jaguar ještě nikdy nebyla pro tým tak osvěžující jako navrhování modelu F‑PACE. „Práce na tomto programu mě opravdu bavila. Nebylo to totiž o porovnávání nového designu s klasikou, jako je třeba E‑Type nebo XJ,“ vysvětluje Burgess. „Bylo to osvobozující.“

      Model nenavazoval na žádný z klasických modelů Jaguar, a proto se ředitel pro vnější design Adam Hatton rozhodl opětovně využít některé z designových prvků modelu F‑TYPE.

      „Linie předního blatníku a zadní partie, elegantní plochy, koncová světla s charakteristickým štíhlým designem a záď, která je symbolem ryzího stylu – to jsou prvky, které spolu s křivkami směřujícími k logu značky Jaguar s jaguárem ve skoku tvoří nejvýraznější vizuální prvky tohoto vozu. Kapota modelu F‑PACE je méně zkosená. Designovým prvkem, který má společný s modely XE a XF, jsou boční ventilační otvory a prvky karoserie odrážející světlo. Stanovili jsme si jasný úkol – vytvořit vůz, který bude nejatraktivnější, nejsportovnější a zároveň nejpraktičtější na světě.“

      Modely vozů Jaguar této řady mají totožné designové prvky. Proporce modelu F‑PACE se však výrazně liší. Když si model F‑PACE v celé jeho kráse prohlédnete ze strany, spatříte boční linii ladně se rozvíjející z tenké křivky u okna v širokou a výraznou linii nad zadními koly.

      „F‑PACE se vyznačuje dlouhým zadním převisem, který mu dodává dramatický vzhled. Toto prodloužení jsme si mohli dovolit, protože jsme výrazně zkrátili přední převis. Za tímto účelem jsme navázali úzkou spolupráci s týmem konstruktérů. Když vedle našeho vozu zaparkujete nějaké konkurenční vozidlo, konkurent v porovnání nikdy neobstojí,“ říká Burgess.

      David Hoadley, který je vedoucím projektů konstrukce skeletů karoserie, přiznává, že nebylo snadné aplikovat finální návrhy ve výrobě: „Klíčovým prvkem modelu F‑PACE je zadní partie nad podběhem zadního kola, která byla skutečnou výzvou. Nechtěli jsme přistoupit k žádným kompromisům, a proto jsme se rozhodli maximálně posunout hranice proveditelného.“

      Burgess objasňuje rozsah této úlohy – a také její výsledek: „Řešení se nám nabízelo hned první den. Šířka by však v tomto případě byla poloviční. Tento design odstartoval tříměsíční maraton hledání správného řešení. Neskutečně mě ohromila lehká hliníková konstrukce, která prokázala schopnosti našeho závodu.“

      Model F‑PACE je větší než Porsche Macan, ale menší než Audi Q7. Výhody jeho dlouhého zadního převisu sahají za hranice estetiky vnějšího designu – zvětšuje totiž prostor pro nohy i objem zavazadlového prostoru. Úctyhodný objem zavazadlového prostoru činí 650 litrů** a šířka zavazadlového prostoru celých 1 255 mm (1 048 mm mezi podběhy kol) – to jsou parametry, které nemilosrdně válcují konkurenci.

    • Po sklopení sedadel se objem zvětší do neuvěřitelných rozměrů,“ dodává Burgess. „Zavazadlový prostor nabízí úctyhodnou kapacitu, i když sedadla ponecháte ve vzpřímené poloze.“

      „F-PACE SE PYŠNÍ JEDNOU Z NEJLEPŠÍCH CITLIVOSTÍ ŘÍZENÍ VE SVÉ TŘÍDĚ.“

      PETER DAVIS Technický manažer pro dynamiku vozidel

      V případě stupně výbavy Portfolio jsou sedadla dodávaná s vkusným drážkovaným polstrováním, které odkazuje na sedadla klasických vozů Jaguar z 60. a 70. let v moderním pojetí. Model F‑PACE nabízí zvýšenou polohu za volantem (Sports Command), která řidiči dodá jistotu a suverénní výhled do všech směrů.

      F‑PACE však nenabízí pouze luxus a skvělé jízdní vlastnosti – je také velmi praktický. Inovativní systémy, které jsou součástí standardní výbavy, vám pomohou zajistit bezpečnost v provozu. Patří mezi ně autonomní nouzové brzdění, detekce provozu při couvání se systémem sledování slepého úhlu a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu se systémem sledování pozornosti řidiče.

      F‑PACE je vybaven novým flexibilním aktivním klíčem, který má podobu opravdu pevného a odolného gumového náramku. Umí zamykat a odemykat vozidlo prostřednictvím vestavěného transpondéru, takže klíčky můžete ponechat v bezpečí vozidla. „Je voděodolný, žáruvzdorný a odolá také nárazům,“ vysvětluje Paul Morris, odborník na elektronický software značky Jaguar. „Funguje na základě identifikovatelné oblasti na víku zavazadlového prostoru. U vozů Jaguar je touto oblastí písmeno J. Stačí je synchronizovat a bude pracovat na podobných radiových frekvencích jako naše klíčky. Také provede deaktivaci klíčků, které řidič ponechá uvnitř vozidla. V případě pokusu o krádež tak pachatel pomocí těchto klíčků nebude moci nastartovat.“

      „Model F‑PACE se pyšní jednou z nejlepších citlivostí řízení ve své třídě. Zásluhu na tom má způsob, jakým systém v závodě Jaguar dolaďujeme,“ prozrazuje technický manažer pro dynamiku vozidel Peter Davis. „Ani nepostřehnete, že sedíte v SUV. Dále jsme použili přední nápravu inspirovanou modelem F‑TYPE, tuhou zadní nápravu a pneumatiky, na jejichž vývoj jsme kladli obrovský důraz.“

      Až o 80 procent lehčí hliníková konstrukce zajišťující nižší celkovou hmotnost, vynikající dynamika, úspornost a emise činí z modelu F‑PACE skutečně převratný vůz značky Jaguar. Alex Hall, který je specialistou na hnací ústrojí, dodává: „Vzali jsme Jaguar za hranice neznámého.“

      * Dostupnost těchto funkcí a to, zda jsou součástí standardní nebo volitelné výbavy, závisí na konkrétním trhu. Pokud chcete získat další informace, obraťte se na nejbližšího prodejce Jaguar.

      Oficiální hodnoty spotřeby paliva modelu F‑PACE (l/100 km): 5,6-11,9 (kombinovaná). Kombinované emise CO2 (g/km): 147 -272.

      ** Je-li vůz vybaven soupravou pro opravu poškozené pneumatiky (Jaguar Tyre Repair System).

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.