ZÁSADY POUŽÍVÁNÍ SOUBORŮ COOKIE

Společnost Jaguar Land Rover Limited ukládá v souborech cookies ve vašem počítači informace sloužící ke zvyšování kvality našich webových stránek. Jeden z cookies má pro funkčnost našich stránek zásadní význam a byl právě ve vašem počítači instalován. Je na vašem rozhodnutí, zda cookies přijmete, nebo odmítnete. Pokud se rozhodnete všechny soubory cookies zablokovat, část stránek pravděpodobně ztratí ve vašem prohlížeči funkčnost. Více o souborech cookies, jejich využívání a možnostech mazání ve vašem počítači naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

O SPOLEČNOSTI JAGUAR LAND ROVER

C‑X16 – VÝKON

Model C‑X16 se může pochlubit rozložením hmotnosti v dokonalém poměru 50:50 a prototypem hybridní hnací jednotky. Tu tvoří přeplňovaný třílitrový šestiválcový zážehový motor o výkonu 280 kW (380 k) a s točivým momentem 450 Nm, který je propojen s elektromotorem zajišťujícím dalších 70 kW (95 k) výkonu a točivý moment 235 Nm. Pomocí osmistupňové převodovky jsou poháněna zadní kola. Hybridní pohon umožňuje lehkému vozu C‑X16 zrychlit na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h.

Nový vidlicový šestiválcový motor používá stejnou lehkou hliníkovou architekturu jako osmiválec. Základem je blok motoru (odlévaný pod vysokým tlakem) s uložením hlavních ložisek klikového hřídele připevněným do kříže, které zaručuje vyšší přesnost a kultivovanější chod. Hlavy válců se čtyřmi ventily a dvojitým časováním ventilů jsou vyrobeny z recyklovaného hliníku, čímž je omezen nepříznivý vliv produkce na životní prostředí.

Díky lehké hliníkové konstrukci činí spotřeba paliva 6,9 l/100 km a emise CO2 v kombinovaném provozu 165 g/km. S cílem podpořit efektivní využití paliva za běžných jízdních podmínek je skříň osmistupňové převodovky vybavena inteligentním systémem Stop/Start od společnosti Jaguar, který dokáže vypnout motor pouhých 300 milisekund po zastavení vozu. Systém používá startér se dvěma cívkami, takže dokáže znovu nastartovat dostatečně rychle – během okamžiku, kdy se noha řidiče přesouvá z brzdového na plynový pedál. Toto řešení bylo před nedávnem s velkým úspěchem představeno u modelu Jaguar XF.

Pohonná jednotka nesmí být pouze výkonná, musí také zajišťovat plynulý chod, kterým se vozy Jaguar proslavily, proto je součástí šestiválcového motoru patentovaný systém nezávisle rotujících vyvažovacích závaží, která se nacházejí na přední a zadní straně motoru. Řidiči, kteří znají plynulý, dynamický chod osmiválce, poznají, že šestiválec poskytuje stejně dávkovatelný výkon i kultivovaný projev, který je doprovázen strhujícím zvukem. Přitom ale nabízí hospodárnější provoz a nižší emise, jejichž hodnoty splňují emisní normy SULEV 30 (Super Ultra Low Emission Vehicle) a Euro VI.

C‑X16 – INTERIÉR ZAMĚŘENÝ NA ŘIDIČE

C‑X16 – INOVATIVNÍ TECHNOLOGIE

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2018

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Informace, technické údaje, motory a barvy na této webové stránce vycházejí z technických údajů pro Evropu. Na jednotlivých trzích se mohou lišit a mohou být bez upozornění změněny. Některá vyobrazená vozidla obsahují výbavu na přání, která nemusí být dostupná na všech trzích. Další informace o dostupnosti a cenách získáte u autorizovaného prodejce.


Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Jaguar:
Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 4,7 – 11,9 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 124 – 272 g/km.
Uvedené údaje o spotřebě paliva a výši emisí CO2 vycházejí z testovacího jízdního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty cyklu měření NEDC. Další informace naleznete např. na http://wltpfacts.eu. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Jaguar. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci „Specifikace“ vybraného modelu Jaguar.