Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation

TECHNOLOGIE MOTORŮ

XF je nabízen s širokou paletou kultivovaných a hospodárných vznětových nebo zážehových motorů, které bez výjimky poskytují potěšení z dynamické jízdy s pohotovými výkony, které jsou pro vozy Jaguar typické.

VÝKON A HOSPODÁRNOST

Ať už si vyberete kterýkoli z našich nejnovějších technicky vyspělých motorů Ingenium nebo se rozhodnete pro ryzí výkon vidlicového šestiválce, všechny motory jsou zárukou dynamické jízdy pod taktovkou značky Jaguar.

ŘADA MOTORŮ INGENIUM

Nové motory Ingenium nabízejí suverénní výkony, kultivovanost a hospodárnost. Motory Ingenium nabízejí pozoruhodné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 díky vyspělým technologiím a celohliníkové konstrukci.

ZÁŽEHOVÉ MOTORY INGENIUM

Nový zážehový čtyřválec Ingenium 2,0 l modelu XF poskytuje špičkový výkon a točivý moment. Lehká konstrukce a použití válečkových ložisek s nízkým třením jsou zárukou plynulého a vysoce efektivního výkonu.

VZNĚTOVÉ MOTORY INGENIUM

U tří vznětových motorů řady XF je použita technologie Ingenium. Tyto celohliníkové motory s nízkým třením mají tuhý blok válců a dva vyvažovací hřídele, které zajišťují velmi nízkou úroveň vibrací pro hladký každodenní výkon. Všechny jsou vybaveny systémem Stop/Start a chytrým nabíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie, které využívá kinetickou energii při brzdění. Tím je zaručena nejvyšší míra hospodárnosti, zejména v městském provozu.

VZNĚTOVÝ MOTOR 3,0 l V6 BI-TURBODIESEL S VÝKONEM 300 k

Vznětový motor 3,0 l V6 Bi-turbodiesel poskytuje výjimečný výkon, točivý moment a ovladatelnost. Používá inovativní přeplňování dvěma turbodmychadly. Toto průkopnické řešení společnosti Jaguar Land Rover kombinuje koncepci paralelního i sekvenčního přeplňování, které zaručuje plynulý a okamžitý nárůst hnací síly ve všech oblastech provozních otáček. Spotřebu energie snižuje dvoustupňově řízená kapalinová chladicí soustava.

MOTORY INSPIROVANÉ MODELEM F-TYPE

Zážehové motory modelu XF nabízí výkon a pohotové reakce s vyšší hospodárností. Stejně jako u modelu F‑TYPE je kompresorem přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 nabízen s výkonem 340 k nebo 380 k. Tyto celohliníkové motory nabízí okamžitý přísun vysoké úrovně výkonu a točivého momentu při všech otáčkách ve spojení s jedinečným zvukovým doprovodem.

NABÍDKA MOTORŮ PRO XF

Z výkonných a hospodárných zážehových nebo vznětových motorů pro model XF si vyberte jednotku, která bude dokonale vyhovovat vašemu stylu řízení.

VYBERTE SI Z NÁSLEDUJÍCÍCH MOTORIZACÍ :
Jaguar 20D Diesel Engine

INGENIUM 2,0 l TURBODIESEL
S VÝKONEM 163 k (RWD)

Vznětový čtyřválec Ingenium 2,0 l s výkonem 163 k je kultivovaná a vysoce účinná pohonná jednotka, která napomáhá minimalizovat spotřebu paliva a emise CO2. Přímé vstřikovače s nízkým třením regulují množství paliva vstupujícího do spalovací komory, aby byla zajištěna maximální hospodárnost.
To však vůbec neomezuje požitek z jízdy. Silný točivý moment motoru zajišťuje skvělý výkon v nízkém rozsahu otáček i ostré zrychlení.

Zrychlení z 0-100 km/h: 8,7 sekundy (MAN.); 8,7 sekundy (AUT.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 4,0 l/100 km (MAN.); 4,1 l/100 km (AUT.)

Spotřeba paliva (mimo město): 3,6 l/100 km (MAN.); 3,6 l/100 km (AUT.)

Spotřeba paliva (město): 4,8 l/100 km (MAN.); 5,1 l/100 km (AUT.)

Emise CO2: 104 g/km (MAN.); 109 g/km (AUT.)

Jaguar 20D Diesel Engine

VZNĚTOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBODIESEL S VÝKONEM 180 k (AWD/RWD)*

Čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 180 k nabízí působivý výkon a nízkou spotřebu paliva. Motor této velikosti nabízí překvapivě vysoký točivý moment, ale nikoli na úkor hospodárnosti – rovnováhy je dosaženo díky turbodmychadlu s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Změnou průtoku výfukových plynů se maximalizuje točivý moment při nízkých otáčkách pro široký rozsah výkonu a pohotové reakce, které jsou rovnoměrné, progresivní a bez prodlevy. Motor je k dispozici u verzí s pohonem všech kol nebo pohonem zadních kol*.

Zrychlení z 0-100 km/h: 8,0 sekundy (man.); 8,1 sekundy (aut.); 8,4 sekundy (AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 4,3 l/100 km (man.); 4,3 l/100 km (aut.);
4,9 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (mimo město): 3,9 l/100 km (man.); 3,8 l/100 km (aut.);
4,5 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (město): 5,1 l/100 km (man.); 5,2 l/100 km (aut.); 5,7 l/100 km (AWD)

Emise CO2: 114 g/km (man.); 114 g/km (aut.); 129 g/km (AWD)

*Pohon všech kol se dodává pouze v kombinaci s automatickou převodovkou.

Jaguar 20D Diesel Engine

VZNĚTOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l BI-TURBODIESEL S VÝKONEM 240 k (AWD/RWD)*

Čtyřválcový vznětový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 240 k přeplňovaný dvěma turbodmychadly poskytuje vysoký výkon a točivý moment. Motor vybavený sekvenčním přeplňováním dvěma turbodmychadly využívá vysokotlakou a nízkotlakou spirálu pro nepřerušované zrychlení a maximalizaci výkonu. Vyššího specifického výkonu je dosaženo zásluhou technologie Ingenium. Zlepšení zahrnuje vstřikovací soustavu Common Rail s vyšším tlakem (zvýšeným z 1 800 na 2 200 bar) a vylepšeným průtokem paliva vstřikovači. K dispozici u verzí s pohonem všech kol nebo pohonem zadních kol*.

Zrychlení z 0-100 km/h: 6,5 sekundy (aut.); 6,5 sekundy (AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 5,3 l/100 km (aut.); 5,5 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (mimo město): 4,6 l/100 km (aut.); 4,8 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (město): 6,5 l/100 km (aut.); 6,7l/100 km (AWD)

Emise CO2: 139 g/km (aut.); 144 g/km (AWD)

*Pohon všech kol se dodává pouze v kombinaci s automatickou převodovkou.

Jaguar Diesel V6TC Engine

VZNĚTOVÝ MOTOR 3,0 l V6
BI-TURBODIESEL S VÝKONEM 300 k (RWD)

Vznětový motor 3,0 l V6 300 k přeplňovaný dvěma turbodmychadly poskytuje výjimečný výkon, točivý moment a ovladatelnost. Používá inovativní přeplňování dvěma turbodmychadly. Toto průkopnické řešení společnosti Jaguar Land Rover kombinuje koncepci paralelního i sekvenčního přeplňování, které zaručuje plynulý a okamžitý nárůst hnací síly ve všech oblastech provozních otáček. Spotřebu energie snižuje dvoustupňově řízená kapalinová chladicí soustava.

Zrychlení z 0-100 km/h: 6,2 sekundy

Spotřeba paliva (kombinovaná): 5,5 l/100 km

Spotřeba paliva (mimo město): 4,8 l/100 km

Spotřeba paliva (město): 6,6 l/100 km

Emise CO2: 144 g/km

ZÁŽEHOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l S VÝKONEM 200 k (RWD)

Zážehový čtyřválec Ingenium 2,0 l s výkonem 200 k nabízí sílu větších motorů, ale s výrazně nižší spotřebou paliva. Přímé vstřikování paliva z centrálně umístěných elektromagnetických vstřikovačů zajišťuje přesnou dodávku paliva pro vysoce efektivní a čisté spalování. Inteligentní průběžné řízení proměnného časování ventilů ovládá předčasné nebo pozdní otevření sacích ventilů. To znamená, že motor může přizpůsobit výkon všem jízdním situacím. Nezávisle proměnné časování sacích a výfukových ventilů optimalizuje výkonovou charakteristiku v celém rozsahu otáček.

Zrychlení z 0-100 km/h: 7,5 sekundy (AUT.)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 6,8 l/100 km (AUT)

Spotřeba paliva (mimo město): 5,8 l/100 km (AUT.)

Spotřeba paliva (město): 8,4 l/100 km (AUT.)

Emise CO2: 154 g/km (AUT.)

ZÁŽEHOVÝ ČTYŘVÁLEC INGENIUM 2,0 l TURBO S VÝKONEM 250 k (RWD/AWD)*

Čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor Ingenium 2,0 l s výkonem 250 k poskytuje špičkový využitelný výkon a točivý moment. Pro skvělou akceleraci
a snadné předjíždění je k dispozici maximální točivý moment v rozsahu 1 300 až
4 500 ot/min. Turbodmychadlo se dvěma spirálami je poháněno z integrovaného sběrného výfukového potrubí, které synchronizuje pulzy z dvou samostatných párů válců, díky čemuž se výrazně snižují pauzy turbodmychadla a zlepšují reakce motoru. K dispozici u verzí s pohonem všech kol nebo pohonem zadních kol*.

Zrychlení z 0-100 km/h 6,6 sekundy (aut.); 6,6 sekundy (AWD)

Spotřeba paliva (kombinovaná): 6,8l/100 km (aut.); 6,9 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (mimo město): 5,8 l/100 km (aut.); 6,0 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (město): 8,4 l/100 km (aut.); 8,7 l/100 km (AWD)

Emise CO2: 154 g/km (aut.); 159 g/km (AWD)

*Pohon všech kol je k dispozici pouze u verzí s automatickou převodovkou.

Jaguar 3Litre Petrol Engine

ZÁŽEHOVÝ MOTOR 3,0 l V6 KOMPRESOR S VÝKONEM 340 k (RWD/AWD)*

Kompresorem přeplňovaný zážehový motor 3,0 l V6 s výkonem 340 k je vybaven Rootsovým mechanickým dmychadlem, které poskytuje lineární dodávku výkonu a maximalizuje reakční schopnosti. Výsledkem je výkon, který se vyrovná mnohem větším motorům, při současné optimalizaci hospodárnosti a nižších emisích. Motor je rovněž vybaven nezávislým proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, které zvyšuje výkonové parametry i hospodárnost, stejně jako lehké písty, jejichž pístní kroužky mají extrémně nízké tření. Ještě vyšší úroveň kultivovanosti zajišťuje systém dvou protiběžných vyvažovacích hřídelů. K dispozici u verzí s pohonem všech kol nebo pohonem zadních kol*.

Zrychlení z 0-100 km/h: 5,4 sekundy

Spotřeba paliva (kombinovaná): 8,3 l/100 km (RWD); 8,6 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (mimo město): 6,3 l/100 km (RWD); 6,7 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (město): 11,7 l/100 km (RWD); 11,9 l/100 km (AWD)

Emise CO2: 198 g/km (RWD); 204 g/km (AWD)

*Pohon všech kol je k dispozici pouze u verzí s automatickou převodovkou.

Jaguar 3Litre Petrol Engine

ZÁŽEHOVÝ MOTOR 3,0 l V6 KOMPRESOR S VÝKONEM 380 k (RWD/AWD)*

Tento výkonný zážehový motor V6 s objemem 3,0 l a výkonem 380 k přeplňovaný kompresorem využívá k získání další energie z paliva systém vstřikování s řízeným rozprašováním paliva. Svých vysokých specifických výkonů a opojné síly dosahuje pečlivým řízením směsi vzduchu a paliva ve spalovací komoře. Kompaktní turbodmychadlo se dvěma rotory osazené v prostoru „V“ využívá propracované řízení s elektronickým dohledem k posílení kontroly a efektivity a zrychlení bez prodlevy. K dispozici u verzí s pohonem všech kol nebo pohonem zadních kol*.

Zrychlení z 0-100 km/h: 5,3 sekundy

Spotřeba paliva (kombinovaná): 8,3 l/100 km (RWD); 8,6 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (mimo město): 6,3 l/100 km (RWD); 6,7 l/100 km (AWD)

Spotřeba paliva (město): 11,7 l/100 km (RWD); 11,9 l/100 km (AWD)

Emise CO2: 198 g/km (RWD); 204 g/km (AWD)

Pohon všech kol je k dispozici pouze u verzí s automatickou převodovkou.

Prozkoumejte kompletní technické údaje modelu XF včetně informací o motorech a převodovkách.

AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA

Osmistupňová automatická převodovka modelu XF je velmi pohotová, kultivovaná a účinná. Řadí s mimořádnou rychlostí, aby byla zajištěna suverénní akcelerace. Převodovka, vybavená moderním matně černým otočným voličem, nabízí v režimu Dynamic ještě rychlejší řazení a sportovnější reakci na sešlápnutí pedálu plynu až k podlaze, zatímco režim Eco řadí vyšší převodové stupně při nižších otáčkách. Kromě toho máte možnost manuálního řazení, a to prostřednictvím páček na volantu, které se ovládají dotykem prstů.

MANUÁLNÍ PŘEVODOVKA*

Tato lehká, velmi vyspělá šestistupňová manuální převodovka přispívá k vynikající hospodárnosti modelu XF. Na úspoře každého gramu se podílejí skříň převodovky z hliníkové slitiny, duté hřídele a odlehčená ozubená soukolí – díky tomu je tato převodovka nejlehčí ve své třídě. Převodovka zkonstruovaná
s ohledem na požadavky kladené na sportovní vozy umožňuje hladké, rychlé řazení s vynikající úrovní komfortu.

*Manuální převodovka je k dispozici pouze pro XE E-Performance a XE 20d.
Vozidla ve videích na těchto webových stránkách nemusejí věrně reprezentovat aktuální vylepšení a modernizace. Informace o nejnovějších specifikacích vám ochotně poskytne nejbližší prodejce vozů Jaguar.

DOKONALÁ KONSTRUKCE

Během vývoje modelu XF jsme použili nejmodernější metody dostupné v automobilovém průmyslu, abychom vám mohli nabídnout dokonalou konstrukci nejvyšší úrovně. Základem konstrukce je zcela nová lehká hliníková platforma, včetně skeletu karoserie a podvozku. Nejnovější generace modelu XF používá nejmodernější motory Ingenium, vyráběné v naší nové továrně na výrobu motorů ve Velké Británii, která si vyžádala investice ve výši 500 milionů liber.

ZOBRAZIT TECHNICKÉ ÚDAJE

XF vyniká nad konkurencí moderním, oceňovaným designem značky Jaguar, vyspělou jízdní dynamikou a nejmodernějším informačním a zábavním systémem. Sestavte si své dokonalé XF v našem konfigurátoru.