Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation

I‑TYPE

I‑TYPE

POSOUVÁNÍM AKTIVUJETE INTERAKTIVNÍ FUNKCI

I-TYPE je plně elektrický závodní vůz Formule E týmu Panasonic Jaguar Racing. Dokonalá vyváženost a efektivita, která hrála při konstrukci zásadní roli, mu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Při brzdění dokáže rekuperovat až 150 kW energie a prodloužit tak svůj dojezd. Zjistěte níže více podrobností o součástech tohoto závodního vozu.

FAKTA

Během tréninku a kvalifikace je povoleno využívat maximální výkon. V průběhu závodu lze však používat pouze úsporný režim s možností dočasného využití maximální výkonu po dobu 5 sekund prostřednictvím systému „Push-to-Pass“. 

Množství energie dodané do jednotky motoru a generátoru (MGU) systémem pro uložení nabíjecí energie (Rechargeable Energy Storage System, RESS) je omezeno na 28 kWh. To nepřetržitě sleduje asociace FIA.

Maximální výkon (omezený): 
200 kW

Závodní režim (úsporný):
170 kW

Extra výkon navíc (FanBoost):
až 200 kW

Zrychlení z 0 na 100 km/h:
za měné než 3 s

Celková délka:
5 000 mm (max.)

Celková šířka:
1 800 mm (max.)

Ceková výška:
1 250 mm (max.)

Nejvyšší rychlost: 
225 km/h

Rozchod:
1 300 mm (min.)

Světlá výška:
74mm (max)

Minimální hmotnost (včetně jezdce):
880 kg (min.) / samostatné akumulátory 320 kg

POHONNÁ JEDNOTKA

Pohonná jednotka Jaguar Racing s výkonem 200 kW se skládá z jednotky motoru, kterou tvoří generátor (MGU) a řídicí jednotka motoru (MCU). Jednotka MCU uložená ve skříni z lehkého uhlíkového kompozitu mění s vysokou účinností stejnosměrný proud (DC) z akumulátorů na střídavý proud (AC) vysoké hustoty a umožňuje jednotce MGU zajistit vozidlu jeho maximální rychlost (225 km/h).

PODVOZEK

Nezbytným předpokladem dosahování rychlých časů na okruhu je přesné ovládání a pro vozy Formule E, které závodí na okruzích v centrech měst, to platí dvojnásob. Model I-TYPE používá na předním zavěšení konstrukci se suvnou vzpěrou (typ push-rod) doplněnou dvěma lichoběžníky, dvěma tlumiči a torzními tyčemi. Vzadu najdeme pružiny uložené na tlumičích (coilover) se čtyřcestnými tlumiči. Světlá výška, tlumiče, odklon kol, sbíhavost a příčné stabilizátory jsou nastavitelné tak, aby se daly optimalizovat pro jednotlivé závodní okruhy.

BRZDY

Při nájezdech do zatáček využívají jezdci v maximální míře regenerativní brzdění (rekuperaci brzdné energie). Pro pomaleji projížděné zatáčky je však třeba zajistit brzdnou sílu navíc. Jakoukoli nadměrnou rychlost dokážou zkrotit karbonové brzdy I‑TYPE, které využívají dva samostatné hydraulické okruhy. Díky nim má jezdec možnost upravovat vyvážení mezi přední a zadní částí.

KOLA A PNEUMATIKY

Optimální přilnavost při závodních rychlostech za sucha i mokra zajišťuje sada speciálně vyrobených 18" pneumatik Michelin. Maximální šířka vpředu – 260 mm / vzadu 305 mm. Maximální průměr – vpředu 650 mm / vzadu 690 mm.

PŘEVODOVKA

K přeměně okamžitě dostupného točivého momentu z pohonné jednotky na okamžité zrychlení je vůz I-TYPE vybaven odlehčenou dvoustupňovou sekvenční převodovkou Jaguar Racing, ovládanou páčkami řazení na volantu. Převodové poměry navržené týmem Jaguar Racing zajišťují tu nejrychlejší a nejplynulejší cestu ze startovního roštu k maximální rychlosti.

SYSTÉM RESS

Systém pro uložení nabíjecí energie (Rechargeable Energy Storage System, RESS) je tvořen vysokonapěťovým, kapalinou chlazeným akumulátorem, který dodává energii pohonné jednotce. Před závodem se nabíjí externě, jeho nabíjení je však zajišťováno i během závodu prostřednictvím regenerativního brzdění, ze kterého lze během závodu vytěžit energii až na sedm kol.

KONCEPT VOZU JAGUAR I‑PACE

Zkušenosti a inovace vyvíjené pro naše závodní vozy Formule E se dostanou na silnice v druhé polovině roku 2018.

Koncept I‑PACE je předobrazem prvního ryze elektrického sériově vyráběného vozu Jaguar. Jedná se o pětimístné výkonné SUV, které poskytuje okamžitý točivý moment 700 Nm, výkon 400 k a zrychlení 0–100 km/h za přibližně 4 sekundy.

PROZKOUMEJTE KONCEPT VOZU JAGUAR I-PACE

JAGUAR I-TYPE: PŘÍBĚH VOZU

Sledujte práci týmu Panasonic Jaguar Racing Team od testování po závody.

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.