Skip primary navigation
skip.tertiary.navigation

RYCHLOST V KRVI

RYCHLOST V KRVI

Dlouhá a proslulá závodní historie značky Jaguar inspirovala vývoj našich silničních vozů. Naše účast v seriálu Formule E bude v tomto odkazu pokračovat a bude udávat směr našim budoucím elektromobilům.

NAŠE ZÁVODNÍ VOZY

NAŠE ZÁVODNÍ MILNÍKY

XK120

1948–1954: SILVERSTONE & LE MANS

Zcela nový sportovní vůz XK120 a současně zkušební platforma pro revoluční motor XK značky Jaguar se zařazuje mezi nejrychlejší sériové vyráběné automobily na světě. V roce 1949 vítězí XK120 na okruhu Silverstone a o rok později se tři vozy XK120 poprvé představují v závodě Le Mans. Je to začátek nové éry automobilových závodů.

C‑TYPE

1951–1953: LE MANS

V roce 1951 přichází do společnosti Jaguar letecký inženýr Malcolm Sayer, který s sebou přináší znalosti a zkušenosti z letectví. Nejprve se podílí na konstrukci modelu C-Type, který vítězí v Le Mans a v němž řidič Stirling Moss ve druhém voze překonává rekord kola. V roce 1953 vítězí v Le Mans vůz C-Type znovu a zaujímá tři z prvních čtyř míst.

D‑TYPE

1954–1957: LE MANS

V roce 1954 připravuje špatné počasí vůz D-Type o vítězství v Le Mans, ačkoli vůz zaznamenává úchvatnou maximální rychlost 270 km/h. Elegantní vůz se nicméně vrací a vítězí v letech 1955, 1956 i v roce 1957, kdy obsazuje pět z prvních šesti míst. Do současnosti zůstává model D-Type jedním z nejúspěšnějších závodních vozů, které kdy byly zkonstruovány.

XJS

1975–1996: ETCC & SPA 24 HOURS

V roce 1982 britský závodní jezdec Tom Walkinshaw pod barvami TWR nasazuje do šampionátu ETCC tým vozů V12 XJS a získává několik vítězství. Walkinshaw poté vítězí v šampionátu ETCC 1984 a ve stejném roce rovněž v prestižním závodě Spa 24 Hours.

XJR-9

1983–1991: DAYTONA 24 HOURS & LE MANS

Vozy XJR s uzavřeným kokpitem prokazují během náročných vytrvalostních závodů, že jsou obávaným soupeřem – zejména model XJR-9 v roce 1988. Dvanáctiválcový supervůz si dojíždí pro vítězství v závodech Daytona 24 Hours a Le Mans. Řidič Martin Brundle získává pohár jezdců a značka Jaguar pohár konstruktérů.

Od R1 po R5

2000–2004: FORMULE 1

Značka Jaguar vstupuje do závodů Formule 1 a její jezdec Eddie Irvine (dříve Ferrari) stane během svého působení několikrát na stupních vítězů. Tým rovněž působí jako tréninková podpora pro uznávaného australského jezdce Marka Webbera. Tým Panasonic Jaguar Racing vlastněný a technologicky podporovaný značkou Ford vyvíjí tři vozy poháněné motorem Cosworth V10.

I‑TYPE

2016: FORMULE E

Tým je zpět! Tým Panasonic Jaguar Racing se inspiroval naší závodní historií a s neuvěřitelným vozem I‑TYPE vstupuje do závodů Formula E plný odvahy, soutěživosti a dychtivosti závodit. Vpřed jej žene špičkový tým závodních konstruktérů a geniálních mechaniků. Sledujte tuto sekci.

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.

SLEDUJTE NÁS

Exkluzivní přístup k týmu, vozům a událostem získáte sledováním níže uvedených odkazů.