Skip primary navigation
C-X75 concept car rear three quarter

O SPOLEČNOSTI JAGUAR

skip.tertiary.navigation

C-X16 – VÝKON

Model C-X16 se může pochlubit rozložením hmotnosti v dokonalém poměru 50:50 a prototypem hybridní hnací jednotky. Tu tvoří přeplňovaný třílitrový šestiválcový zážehový motor o výkonu 280 kW (380 k) a s točivým momentem 450 Nm, který je propojen s elektromotorem zajišťujícím dalších 70 kW (95 k) výkonu a točivý moment 235 Nm. Pomocí osmistupňové převodovky jsou poháněna zadní kola. Hybridní pohon umožňuje lehkému vozu C-X16 zrychlit na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h.

Nový vidlicový šestiválcový motor používá stejnou lehkou hliníkovou architekturu jako osmiválec. Základem je blok motoru (odlévaný pod vysokým tlakem) s uložením hlavních ložisek klikového hřídele připevněným do kříže, které zaručuje vyšší přesnost a kultivovanější chod. Hlavy válců se čtyřmi ventily a dvojitým časováním ventilů jsou vyrobeny z recyklovaného hliníku, čímž je omezen nepříznivý vliv produkce na životní prostředí.

Díky lehké hliníkové konstrukci činí spotřeba paliva 6,9 l/100 km a emise CO2 v kombinovaném provozu 165 g/km. S cílem podpořit efektivní využití paliva za běžných jízdních podmínek je skříň osmistupňové převodovky vybavena inteligentním systémem Stop/Start od společnosti Jaguar, který dokáže vypnout motor pouhých 300 milisekund po zastavení vozu. Systém používá startér se dvěma cívkami, takže dokáže znovu nastartovat dostatečně rychle – během okamžiku, kdy se noha řidiče přesouvá
z brzdového na plynový pedál. Toto řešení bylo před nedávnem s velkým úspěchem představeno
u modelu Jaguar XF.

Pohonná jednotka nesmí být pouze výkonná, musí také zajišťovat plynulý chod, kterým se vozy Jaguar proslavily, proto je součástí šestiválcového motoru patentovaný systém nezávisle rotujících vyvažovacích závaží, která se nacházejí na přední a zadní straně motoru. Řidiči, kteří znají plynulý, dynamický chod osmiválce, poznají, že šestiválec poskytuje stejně dávkovatelný výkon i kultivovaný projev, který je doprovázen strhujícím zvukem. Přitom ale nabízí hospodárnější provoz a nižší emise, jejichž hodnoty splňují emisní normy SULEV 30 (Super Ultra Low Emission Vehicle) a Euro VI.